Grootte partities wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterretsiM

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2001
Berichten
282
Hoi allemaal,

Ik ben een harde schijf aan het installeren voor mijn ouders. Ik heb hierop 3 partities gemaakt, waarvan er eentje is waarop Windows XP staat. Na alle updates is de vrije schijfruimte nihil geworden, dus ik wil deze partitie wat groter maken en deze ruimte van de grootste partitie afsnoepen. Nu ben ik aan het klooien geweest met Partition Magic en Partition Manager, maar het lukt me niet. Wie kan me helpen? Alvast bedankt!

Groet,
Ramon
 
Hoi

wil je eens een plaatje van de huidige situatie geven?
Maar zoals ik nu zie moet je eerst de derde partitie verkleinen.Dan de middelste opschuiven en dan kan je C vergroten.
 
Hoi Frank,

Er zit een 80Gb schijf in. Ik had hier een 10Gb partitie gemaakt voor Windows XP, een 65Gb partitie voor programma's, documenten en andere troep, en een 5Gb partitie voor installatie-bestanden van wat software. Ik wil 10Gb van de 65Gb partitie afhalen en dit aan de 10Gb partitie toevoegen. Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Groet,
Ramon
 
Welke manager bebruik je?

en die 65gb grenst aan de C?(middelste partitie?)
 
Hoi Frank,

De 65Gb partitie is inderdaad de middelste en grenst aan de Windows partitie (die ik wil vergroten). Ik heb Partition Magic en Partition Manager geprobeerd, maar het lukte niet. Dus als je eentje in de aanbeveling hebt :).

Groet,
Ramon
 
http://partitionwizard.com/free-partition-manager.html

Ja deze..

nu komt het.
installeer dit progje en open het.
klik je de partitie aan die je wilt verkleinen.(D?)
kies in linker venster op move/resize.
Je krijgt een pop up van die partitie.(een balk)
Ga met je muis op de linker vertikale lijn van die balk staan en maak met muisklik inhouden schuifbeweging naar rechts.De partitie kun je nu dus verkleinen zoveel je wilt.
Kies dan op OK
Klik nu de C aan en je krijgt een popup van je C balk.
als goed is zie je nu rechts van C een grijs gebied.Ga met muis op rechter vertikale lijn en schuif naar rechts.C wordt groter.
klik op OK en dan linksonder voor aply.Prog gaat nu zijn werk doen.
Mocht je Easus hebben als manager dan werkt dit daarin hetzelfde.

Ik moet nu de deur uit en kan pas vanavond weer bekijken of gelukt is.
 
Hoi Frank,

Het is gelukt! Reuze bedankt voor je hulp! Een erg handig programmaatje. Zal deze zeker bij mijn verzameling handige tools stoppen.

Groet,
Ramon
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan