Hallo allemaal, wie wil deze noob helpen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joyce007

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2011
Berichten
10
Even een vraagje.

Is het mogelijk om 2 aparte schakelborden te maken. Ik heb een inlogscherm dmv een keuzeliijst en wachtwoord. De toegang tot bepaalde documenten wordt VBA bepaald Niveau 1,2 en 3.
Nu zou ik graag apart schakelborden willen. 1 die alleen ik kan zien na het inloggen. en 1 die door de gebruikers van mij database gezien kan worden.

Snapt iemand wat ik bedoel? En zou iemand me een beetje op weg willen brengen.

XxX Joyce
 
Ik denk wel dat ik snap wat je bedoelt; als je het Access schakelbord gebruikt zal je met gebruikersgroepen moeten werken vermoed ik, maar als je zelf formulieren maakt (een optie die ik je van harte aanbeveel) dan is het bepaald een stuk gemakkelijker; op basis van een wachtwoord kun je bijvoorbeeld je formulier beveiligen, en op basis van inlogniveaus krijg je het formulier al dan niet te zien. Aangezien je al met toegangsniveau's werkt, zou ik zeker op die lijn voortborduren. Heb je een concreet probleem waar je tegen aan loopt?
 
Nou ja het is voor mezelf meer de vraag wat is het gemakkelijkst, en wat ziet er natuurlijk ook het beste uit.
Dus wat jij me aan zou raden is om door te gaan met mijn inlogscherm en op basis daarvan iemand te verwijzen naar een formulier?

XxX Joyce
 
Absoluut! Het is een stuk makkelijker te programmeren, en in de hand te houden. Ik maak regelmatig formulieren die van elkaar afhankelijk zijn, menu's op verschillende niveau's etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan