HANNS-G HH251 monitor valt na een paar seconden uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

lazarian

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 aug 2010
Berichten
1
hallo,


hier heb ik een probleem met mijn monitor (HANNS-G HH251).
deze viel uit, bleef het ledlampje toch groen branden. als ik de aan/uit knopje uit/aan zet dan heb ik weer voor een paar seconden beeld en dan valt ie weer uit.
andere kabel gebruikt, bij een andere pc aangesloten, uit elkaar gehaald (van binnen ziet er als nieuw uit, geen gesprongen zekeringen of brandplekken).
ik heb als laatst deze met een HDMI kabel bij mijn laptop aangesloten als mirror en heb ontdekt dat als ik de resolutie wijzig dan springt de monitor aan toch voor enkele seconden en het probleem blijft zich voordoen.
Is dit een hardware probleem of iets dat ik niet weet?

kan iemand me hiermee helpen?

alvast dank
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Jammer dat je geen ouderdom vermeld ...

Heb ooit een dergelijk scherm hersteld , deze symptomen waren nog niet lang aanwezig , en er was toen geen sprake van extra/nutteloze schade.

De oorzaak was toen meerdere defekte/uitgedroogde condensatoren.

Indien je echter te lang hebt gewacht , dien je alsook de sturing van de invertortransfo's te controleren / vervangen.

Ik meen mij te herinneren dat dit vermogen s.m.d. i.c's/transistoren waren.

Uit mijn destijds vluchtig genomen nota's kan ik u het volgende melden.

Controleer c300 en c314 330µF/25V invertor gedeelte.

Controleer de condensatoren rondom de transformator c261 c262 , c??? deze staan parrallel en zijn 470 µF/25V

Er onder zijn er 3 condensatoren van 1000µF en nog 1 van 470µF

Tevens zijn er nog 3 kleine condensatoren aanwezig 1 van 10µF 1 van 47µF en 1 van 2.2µF

Uit de voeding dient 12V en 5V te komen (stabiel en zeker niet fluktuerend)

Een e.s.r. meter , voltmeter , soldeerbout zijn elementaire/vereiste toestellen.

Mocht je uiteraard bolle/lekkende condensatoren zien , is de oorzaak overduidelijk zonder te moeten meten.

Mocht je zwakke/tikkende geluiden horen ---> kortsluiting op de print (oorzaak op te sporen)

Indien al het bovenstaande voor u chinees is , laten uitvoeren door iemand met de nodige ervaring.

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit leest , iets aan deze info.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan