Hele document krijgt opmaak ipv één regel

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucieluffer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 apr 2016
Berichten
4
Hallo,

Ik heb al enige tijd een probleem met word (sinds ik een nieuwe laptop heb + word),
Als ik een regel selecteer om bv. rood te maken (of cursief, vetgedrukt of onderstreept) krijgt het hele bestand deze opmaak.
Ook het werken met opsommingstekens gaat niet zoals verwacht, als ik dit aanklik krijgt het hele bestand de opsommingstekens, en niet alleen op de plaats waar de cursor staat.
Als ik vervolgens ctrl z doe, krijg ik meestal de gewenste opmaak/opsommingstekens op de juiste plek. Maar ook niet altijd want soms kom ik er pas later achter dat de opmaak op andere plekken weg is, wat niet de bedoeling was.

Al met al een vage uitleg, maar ik hoop dat iemand het begrijpt of wellicht herkend.

Alvast bedankt.
 
Welkom bij de Helpmij!

Repareer Office:

Configuratiescherm, programma's en onderdelen, Office.
Klik erop en kies voor wijzigen.
Heb je daarna de optie om online te laten repareren, doe dat dan.
 
Laatst bewerkt:
De oplossing van gast0225 is nogal bruut voor een vermoedelijk simpel probleem. Ik vermoed dat je de optie <Automatisch bijwerken> aan hebt gezet voor de stijl <Standaard>. Als je dat vinkje uitzet bij de stijl, dan zou het weer normaal moeten werken.
 
Bedankt!
Het is gelukt zoals OctaFish beschreef. Bij de stijl standaard staat niet de optie automatisch bijwerken, maar bij de andere stijlen wel.
Deze gebruik ik meestal, dus het is (voor nu) gelukt! :) :)

Edit:
Toch nog een vraag, kan ik dit ook voor altijd uitschakelen?
Want bij een nieuw document staat automatisch bijwerken toch weer aan (bij stijl 'geen afstand' en 'kop 1' o.a.).
 
Laatst bewerkt:
Office repareren lost dit op en is niet zo bruut als Octafish misschien denkt, er worden slechts standaardinstellingen opnieuw toegepast bij reparatie van Office en daarmee worden eventuele onbewuste (foute / aangepaste) instellingen allemaal gereset. Het geheel duurt nog geen 5 minuten.

Reden dat ik de 'reparatie' nogal eens adviseer is dat het vaak tijd scheelt. Als je probleem nu (nog steeds) blijft terugkomen was je er nu al vanaf geweest door de reparatie uit te voeren.
 
Laatst bewerkt:
Nog veel sneller is om de Normal.dot weg te gooien als je de standaard instellingen wilt terugzetten. Ik geef toe, je kan daar 5 minuten naar zoeken....
 
Stijlen kun je opmaken voor één document, of, als je het vinkje aanzet, voor alle documenten die gebaseerd zijn op het standaard sjabloon. Wil je niet dat stijlen automatisch worden bijgewerkt (en ik zou daar heel spaarzaam mee omgaan, want je hebt er veel meer last dan lol van) dan moet je dus ook die instelling controleren.
 
Office repareren lost dit op en is niet zo bruut als Octafish misschien denkt, er worden slechts standaardinstellingen opnieuw toegepast bij reparatie van Office en daarmee worden eventuele onbewuste (foute / aangepaste) instellingen allemaal gereset. Het geheel duurt nog geen 5 minuten.

Reden dat ik de 'reparatie' nogal eens adviseer is dat het vaak tijd scheelt. Als je probleem nu (nog steeds) blijft terugkomen was je er nu al vanaf geweest door de reparatie uit te voeren.

Ik heb office net (opnieuw) geïnstalleerd, (weliswaar om een andere reden, maar goed) of maakt dat niet uit?


Ik zal morgen nog eens kijken naar de instellingen voor alle documenten.
Bedoel je spaarzaam in de zin van ik zou automatisch bijwerken aanzetten? Of juist uit, zoals ik nu heb gedaan?
 
Juist niet aanzetten :). Je kunt altijd, als je een stijl wilt wijzigen, die stijl selecteren en dan uit het Stijlenmenu de optie kiezen om de stijl te laten bijwerken.
 
Dacht ik al, bedankt!
Wat een behulpzaam en snel forum! En de oplossing zo simpel :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan