• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Help! Dynamische grafiek waarden van 0 niet meetellen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Josep

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2014
Berichten
11
Beste mede excellers,

Ik kamp met een probleem, waar ik mijzelf niet uit kan redden. Ik ben namelijk bezig met het maken van een dynamische grafiek.

Deze grafiek bestaat uit twee waarden in principe, namelijk weken en omzet. Omzet wordt gevormd aan de hand van een een formule.
Deze formule trek ik helemaal tot beneden tot mijn laatste week. Alleen wanneer een formule in mijn omzet is geformuleerd wordt de reeks verlengd met waarden van 0.

Hoe kan ik dit oplossen.

Kunnen jullie mij alstublieft helpen, want zelf kom ik er niet meer uit.

Met vriendelijke groeten,Bekijk bijlage HELP.xlsx
Josep
 
Misschien de formule pas doortrekken als je ook een omzet invult?
 
Beste Elsendoorn,

Hartelijk dank voor uw snelle reactie. Alleen past de grafiek zich niet aan bij het formuleren van een nieuwe getal.

Vriendelijke groeten,
 
Wel als je na aanvulling van de data de draaitabel ververst.

Veel Succes.
 
Laatst bewerkt:
Beste Elsendoorn,

Ik heb gezien in de excel file dat u een filter heeft toegevoegd. Ik kan zelf geen filter toevoegen. Wanneer ik een draaitabel maak en daar de weken in toevoeg kan ik geen filter selecteren.
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik filters kan selecteren.

Vriendelijke groeten,
Josep
 
Zet alle informatie t/m week 18 (meer info heb je op dit moment niet) eens netjes in kolom A t/m D inclusief kolomkoppen in regel 1.
Kolom A = weeknummer
Kolom B = Omzet (=Waarde1*Waarde2)
Kolom C = Waarde1
Kolom D = Waarde2

Selecteer vervolgens Bereik A1 t/m D19 en ga naar 'Start-Opmaken als tabel' en kies een opmaak.
Maak nu een grafiek op basis van kolom B (omzet).
Als je nu week 19 aanvult met informatie van Waarde1 en Waarde2 wordt zowel de tabel als de grafiek automatisch aangevuld
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan