High Power Access Point

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maximvdw

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Berichten
921
Hallo,

Ik woon in een betonnen woning wat ervoor zorgt dat ons WiFi signaal niet echt over sterk tot zelfs niets is.
We hebben al 2 access points geplaatst maar in sommige delen is er nog steeds geen ontvangst (Sitecom High Power 11N Wireless Broadband).
Volgens alternate zou dit al ZEKER genoeg zijn met 1, laat staan met 2 maar we hebben nog steeds veel problemen.

Kent iemand hier een echte zware access point?

Mvg,
Maximvdw
 
Snap niet goed wat ik hiermee kan? Dat is gewoon een tooltje dat me toont hoesterk het signaal is.
 
Misschien denk je om de hoek. Je kan natuurlijk een engenius ap kopen en het bereik op 1km zetten. Tegelijkertijd kan je je hele omgeveing met deze magnetron roosteren, ook zullen ze het overleven. Schut taal werkt averechts hier.

Een voorbeeld: mijn buren hebben een WLAN oorlog: van kanaal 4 t/m 13 worden alles plat geblazen. Zelf gebruik ik maar een kanaal 1 en heb overall draadloos internet.

Dus met een beetje nadenken kom je er ook.

Persoonlijk denk ik dat je je twee ap fout hebt afgesteld, maar die vraag had je niet gesteld...
 
Je kunt wel high power proberen te zenden .... maar het zelfde geldt voor de ontvangst....de andere kant uit...... dat gaat hum dus dus niet worden....
Of... je zorgt voor een normaal acces point voor elke ruimte waar de beton te dik is/signaal slecht is via een UTP aanvoer.
Of je probeer externe antennes uit die ook voor de ontvangst helpen. Dat wordt dus experimenteren...
Je kunt ze ook kopen (pas op met de soort aansluiting op het access point)...maar experimenteren kost minder.
Met wat zoeken vind je zelf bouw projecten...
PS: een oude router met wifi kun je ook als acces point instellen (UTP kabel in LAN poort), dus dan heeft dat oude ding ook nog een doel...
 
inSSIDer .... Dat is gewoon een tooltje dat me toont hoe sterk het signaal is.
Klopt. Hiermee krijg je veel informatie over je omgeving en daarmee kun je je eigen wlan de juiste plek geven. Als je na optimalisatie in alle instellingen en een goede ap opstelling verder geen verbetering kan vinden, probeer dan eens een ext. antenne, ook voor betere ontvangst.

btw: als je ap een kilometer ver komt, komt je laptop dit dan ook??
 
Maar even voor de duidelijkheid, mijn sitecom ap staat op "Maxiumum Power". Maar we hebben het hier wel over 20 cm beton per muur (echte bunker dus xD).
Om een voorbeeld te geven, binnen hebben we geen gsm ontvangst, buiten alles.

Met 3 verdiepen hebben wij een access point op de laagste verdieping, en tussen de 2de en 3de in het midden van het huis. Na veel testen was dit zowat de beste plaats om toch
overal minstens 1 blokje te krijgen.

Ik zal die engenius ap is bekijken ;) ty.

gr,
Maxim
 
Je kan beter per verdieping een of meerdere AP ophangen, ze zijn er in combinatie met een brandmelder of heel klein in plaats van een stopcontact. Tussen de begane grond en de tweede verdieping zal ik proberen met een homeplug systeem een bedraad verbiniding aan te leggen.
Homeplug werkt via een stopcontact...
 
De meeste 'home' wlan apparatuur is niet roaming. Dus je kunt niet met je laptop (of mobile) testen als je hiermee door het huis gaat wandelen.
Ik ben het met lutz eens, meerdere ap's is handiger.
homeplug werkt niet via verlengsnoer, maar alleen op 'harde kern' bekabeling direct in het stopcontact.
 
Ok ok ty iedereen :)
Heb nu een Engenius ERP150 en die werkt perfecto. :).
Had nog 5 routers liggen (oudere) en heb deze is in elke kamer getest, dit zorgen wel voor een groot
bereik overal, maar het verbruikte ook veel.

Die engenius is zeer goed. Heb met 1 AP genoeg om buiten en binnen internet te hebben (wel op 10Km en 27dB moeten zetten)

Gr,
Maxim
 
Op die ERP150 zit tenminste ook een fatsoenlijke antenne... dat maakt heeeeel veel uit..
Zie het voorbeeld van de portofoon, want daar lijkt ie een beetje op;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zendvermogen
Zo'n antenne geeft ca 6 DB maar dus bij zenden maar ook bij ontvangst.... vergelijk dat eens met een printplaat antenne in de Experiabox...
Ik denk dat als je op de Experiabox ook zo'n betere antenne zet dat ie het tig keer beter doet...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan