hoe afbeelding aan en uit zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

skampi

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2007
Berichten
5
Beste,

ik zou graag willen weten hoe ik middels een macro een afbeelding aan en uit kan zetten, dus als men de macro selecteerd heeft hij de mogelijkheid om hem aan te zetten, maar daarnaast ook uit te zetten,

wie kan mij helpen?
 
Hoi,

Vrij eenvoudig ... door de macrorecorder te starten en twee macro's op te nemen:

PictsYes en PictsNo bijvoorbeeld :p

Zodra de opname is gestart voor PictsNo:

Menu: Extra > Opties; tabblad Weergave en vinkje verwijderen bij 'Aanduidingen afbeeldingen'.

Zodra de opname is gestart voor PictsYes:

Menu: Extra > Opties; tabblad Weergave en vinkje weer plaatsen bij 'Aanduidingen afbeeldingen'.
Zet vervolgens de macro's onder twee knoppen .....
 
Bedankt dat je me wilt helpen!

Het probleem is volgens mij werk jij nu in 2007, ik zit te werken in 2003 engelse versie en weet even niet waar ik het kan vinden.

tevens hoe doe ik het precies met die knopjes? :)

nogmaals bedankt alvast!
 
Hoi,

Nee hoor, 'gewoon' MsOffice2003.
Ben niet goed op de hoogte van de Engelse terminologie (Tools > Options ...) en (Tools > Macro ..) ???

Om de macrorecorder te starten zie afbeelding 'Macrostart'
Geef de naam PictNo om straks een vinkje te plaatsen bij ... (zie afbeelding 'Vinkje hier wég')
Je voert dus gewoon de handelingen uit: menu Tools, Options tabblad 'Weergave' en dan dat vinkje plaatsen.
Tenslotte klik op het knopje voor 'Macro-opname stoppen' zie weer de eerste afbeelding.

De handelingen voor de omgekeerde handeling die je hetzelfe, maar nu haal je het vinkje weer wél en de macronaam wordt dat uiteraard PictYes (bijvoorbeeld) waarmee de afbeeldingen in het bestand weer zichtbaar worden.

Probeer eerst dit nu uit. Dan komen daarna de handelingen om die macro's onder een knop in te voeren.
 
...ehh, alsnog de plaatjes
 

Bijlagen

  • MacroStart.JPG
    MacroStart.JPG
    55,1 KB · Weergaven: 56
  • Vinkje hier wég.JPG
    Vinkje hier wég.JPG
    71,7 KB · Weergaven: 53
Allereerst weer super bedankt voor de goede uitleg! echt top.

alleen het is niet de oplossing in mijn ogen, want.....

als ik wil printen zie je nog steeds het logo.... alleen als je het doet zoals je hebt uitgelegd zie je niet het logo op het scherm, maar wel op het papier...

:(....

nog enig advies? :)
 
Tja zeg .... :p

Dat was je vraag ook niet.

Als je wilt afdrukken:

Menu: Bestand > Afdrukken...
Linksonder in het venster op Opties... klikken
Vinkje bij 'Concept' zetten.

Let op: dit moet je ook handmatig weer uitzetten, want deze instelling geldt vanaf dat moment voor al je documenten.
 
super bedankt!

alles werkt hehehe,


nog 1 vraagje:

wwt je toevallig ook hoe ik mijn (bladwijzers) bookmarks kan orderen? dus als ik mijn formulier nu wil invullen, gaat ie van onder naar beneden en kan de gebruiker alles invullen.

Maar nu heb ik bij sommige formuliers dat hij eerst naar onder gaat en dan naar het 2e veld etc....

hoe kan ik die orderen zodat hij van onder naar beneden gaat..

sorry.. voor de vraag,

alvastbedankt!
greets skampi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan