• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe doe ik dit? 2 noob vraagjes... (waardes verzamelen en waardes weergeven)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Berichten
892
Ik ben echt een noob met excel en had ff 2 vraagjes

1) ik heb een bestand met meerdere tabbladen vol info. Nu wil ik in een nieuw tabblad, alle cellen laten zien (gewoon netjes onder elkaar) die de letters VF bevatten (zo duid ik mijn facturen aan). Dit tabblad moet dus gewoon alle cellen uit de andere tabbladen verzamelen die die letters bevatten.. hoe doe ik dit?

2) deze is helemaal simpel, maar welke functie gebruik ik als ik in een cel, de waarde wil laten zien uit een andere cel? Ik heb een cel A die alles optelt wat er onder staat.. nu wil ik de waarde van cel A, ook op een andere locatie zien (cel B).. meer niet.. hoe doe ik dit?

alvast bedankt!
 
1) ik heb een bestand met meerdere tabbladen vol info. Nu wil ik in een nieuw tabblad, alle cellen laten zien (gewoon netjes onder elkaar) die de letters VF bevatten (zo duid ik mijn facturen aan). Dit tabblad moet dus gewoon alle cellen uit de andere tabbladen verzamelen die die letters bevatten.. hoe doe ik dit?
Als je in je eerste tabblad een 'Autofilter' zet, hoef je hiervoor geen apart tabblad te maken. je kan dan gewoon filteren op 'Begin met "VF"'.

2) deze is helemaal simpel, maar welke functie gebruik ik als ik in een cel, de waarde wil laten zien uit een andere cel? Ik heb een cel A die alles optelt wat er onder staat.. nu wil ik de waarde van cel A, ook op een andere locatie zien (cel B).. meer niet.. hoe doe ik dit?
Zet in B1: "=A1"
 
thanks voor je antwoord.. maar ik denk niet dat het eerste antwoord is wat ik precies wil..

ik wil alle data nog gewoon kunnen blijven zien, maar in een extra tabblad gewoon een soort verzameling van alle cellen die VF bevatten.. dat ik beiden heb zeg maar.. alle cellen.. en een tabblad met alleen de cellen met VF
 
Lijkt mij dat je een draaitabel kan gebruiken.
Geef eens een voorbeeld ontdaan van gevoelige informatie;
 
hier een simpel voorbeeld..

het zou mooi zijn als ik naast de namen, ook de datum van de cellen met VF erin, er bij kan krijgen...
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xls
    18,5 KB · Weergaven: 17
Ik ben tot hier gekomen met de volgende formule:
=ALS(ISFOUT(VIND.ALLES("VF";jan!B5));"";jan!B5)
Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • voorbeeld2.xls
    31,5 KB · Weergaven: 25
Het is gelukt met deze formule:

=ALS(ISFOUT(VIND.ALLES("VF";maart!B5));"";(maart!A5&" "&maart!B5))

OK? Zet de topic dan maar als opgelost!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan