hoe geselecteerde gegevens in access formulier naar excel exporteren!!??

Status
Niet open voor verdere reacties.

nemesis2212

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Berichten
43
hoi allen,

er zijn waarschijnlijk al genoeg van deze vragen maar ik doe het toch maar.

Ik heb een bepaald formulier waarbij ik met behulp van comboboxen een selectie kan maken. Wanneer die selectie is gedaan wil ik een knop toevoegen aan het formulier die alle geselecteerde gegevens naar een excel bestand kopieert.

Hoe doe ik dit? Kan dit ook zonder gebruik te maken van VBA, want ik heb te weinig verstand van VBA om goed te snappen wat er gebeurt laat staan zelf de code te schrijven.

Kan het misschien via een macro of query? of moet het een combi zijn van vba,macro en query?

Ik hoor het graag

tnx!!!
 
Als je geen zin hebt in VBA, dan kun je wel een macro maken die je tabel of query exporteert. In de query kun je verwijzingen opnemen naar de formuliervelden, om de filteringen te activeren.
Bij de Actie zoek je dan naar <UitvoerenNaar>, dan kun je in het onderste deel aangeven welke tabel/query, welk bestand etc.
Deze macro kun je dan met een knop laten starten; die knop kun je met een wizard maken. Komt geen VBA aan te pas...
 
Laatst bewerkt:
het is gelukt bedankt,

nog 1 kort vraagje hierover.

Wat het probleem hierbij is is dat elke keer als ik verschillende gegevens kopieer naar excel via de knop dan kopieert hij over hetzelfde bestand heen.

Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat access vraagt onder welke naam en waar ik het .xls wil opslaan. is dit mogelijk en hoe??

alvast beadnkt
 
Volgens de Access aanwijzingen, vraagt de macro om een pad en bestandsnaam, als je niks invult bij Uitvoerbestand.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan