Hoe het in werking brengen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdclub

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2010
Berichten
75
Hallo,

Ik heb bij een oude computer ( Windows XP ) 2 extra harde schijven ingedaan, aangesloten met de kabels..
Maar wat moet ik dan verder doen.., heb al een beetje ge-googled maar helaas geen succes gebracht.
In de computer heb ik ook nog een CD / DVD drive in gedaan, ook met de kabels aangesloten, de cd speler doet het wel gewoon, gaat open,
Maar de computer zelf vind hem niet..

Hoe kan ik de 2 harde schijven en de Dvd drive in werking brengen?

Alvast bedankt! ;)
 
Je geeft (te) weinig info om goede antwoorden te krijgen.
Van belang is namelijk of het Sata of Ide schijven zijn, welk moederbord erin zit en of je bij IDE devices de jumpers juist hebt geplaatst.
 
Laatst bewerkt:
Ik gok inderdaad op verkeerd geplaatste jumpers (met IDE schijven en IDE DVD speler dus :) ) :cool:
 
Dat die drive echter wel open gaat is omdat dat niet via die kabel gaat maar via het ding zelf. Dus zolang hij voeding heeft kan hij wel open maar dat wil niet zeggen dat ie werkt.
 
@pdclub: voordat we nu allemaal focussen op IDE schijven (dat zijn schijven en drives met de zogenaamde brede platte aansluitkabel), in het geval dat het SATA schijven betreffen, moet je ook uitkijken op welk SATA punt je de devices op het moederbord aansluit. Met name bijv. bepaalde Asus borden hebben een imperatief voorgeschreven wijze van aansluiten van schijven op het moederbord, m.a.w. SATA is dan niet 'zomaar' SATA en het maakt wel degelijk uit welke SATA je wáár op het mobo aansluit.
Daarom : geef eerst wat meer info voordat er gerichte antwoorden kunnen worden gegeven.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt helemaal gelijk maar de kans dat het hier om IDE gaat is wel groot.
 
Idd. maar als TS een relatieve leek is en hij krijgt van ons allen antwoorden die theoretisch op alle situaties kunnen slaan zonder dat wij (en dus mogelijk ook hij / zij) weten wélke situatie van toepassing is, dan kan 'ie 10 prachtige oplossingen hebben, zonder nu te weten welke er toegepast moet worden.
 
Daarom zei ik, je hebt helemaal gelijk :d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan