Hoe installeer ik Ubuntu op USB Stick?

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulb152

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2013
Berichten
310
Hallo,

Hoe installeer ik Ubuntu op mijn USB Stick dat als ik een pc opnieuw opstart en mijn stickje in stop en dan via Bootmenu mijn stikje laat booten dat ik dan weer mijn Ubuntu + instellingen krijg?

Groet,
 
Ik heb jnmiddels al een live uwb gemaakt met ubuntu erop, het werkt wel zoals verwacht heel traag maar hij blijft wel elke keer weer vragen of ik ubuntu wil installeren bij het opstarten.
 
Gewoon aangeven dat ubuntu op de stick moet installeren, grub ook op usb en aangeven in bios dat de pc vanaf usb moet starten.
Anders ubuntu op stick en grub op de hd, wordt windows ook meteen in grub meegenomen.
 
Gewoon aangeven dat ubuntu op de stick moet installeren, grub ook op usb en aangeven in bios dat de pc vanaf usb moet starten

dat is inderdaad de juiste methode - en krijgt daarmee ook de 'natuurlijke' persistentie.
maar zelfs dan is het systeem nog altijd eeeeerg traag; misschien beter om voor een lichtere distro en desktopomgeving te kiezen.
ik weet uit ervaring hoe snel en responsief een op-usb-geinstalleerde versie van crunchbang (openbox) is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan