• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe kan ik een naam automatisch in formule krijgen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kippiebla

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2016
Berichten
287
In het bijgevoegde voorbeeld bestand staat een matrix A1 t/m C4 met hier en daar namen. Sommigen namen komen meerdere keren voor. In de gele kolom E staan alle namen onder elkaar en in de blauwe kolom F wordt geteld hoe vaak een bepaalde naam in de eerste matrix voorkomt. De namen wisselen vaak en moet ik dus vaak aanpassen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat een andere naam in de gele kolom E automatisch ook terecht komt in de blauwe kolom F (zodat ik de naam in kolom F niet handmatig hoef aan te passen). Wie zou mij kunnen helpen?
 

Bijlagen

  • Test-namen.xlsx
    28 KB · Weergaven: 35
Code:
=aantal.als(a$1:c$4;e1)

Ps. Maar dan moet je geen spaties aan het eind van een naam hebben waar het in de matrix niet zo is.
 
Laatst bewerkt:
Waar staat de lijst met alle namen? of zijn er niet meer namen?
 
Laatst bewerkt:
Iets minder gevoelig voor mensen die van raar uitlijnen en van spaties houden:

Code:
=SUMPRODUCT((TRIM($A$1:$C$4)=TRIM(E1))*1)
 
Laatst bewerkt:
Hallo VenA,

Zou het vanwege die spaties wel willen gebruiken, maar het geeft een foutmelding.
 
Houd het simpel en maak een formule om die namen op te halen ipv er omheen te werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan