Hoe kan ik tekst automatisch laten verkleinen in Office 2013?

Status
Niet open voor verdere reacties.

riccardodeboef

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2002
Berichten
260
Hallo,

Ik moet voor het werk een (digitaal) invulformulier maken, waarvan de tekst niet groter mag worden dan 1 pagina. Mijn bedoeling is dan ook het tekstvak op een of andere manier te fixeren en de tekstgrootte automatisch te verkleinen wanneer iemand er meer tekst in tikt dan eigenlijk kan.

Kan iemand mij vertellen op welke wijze ik dit voor elkaar krijg? Ik heb al even Gegoogled en gezien dat ik dit bij Lint aanpassen moet doen, maar kom er zo snel niet uit. Weet ook niet goed welke opdracht in het Lint hier nu op van toepassing is.

Is er iemand die mij op het goede spoor kan zetten?

Alvast bedankt,

Groeten
Riccardo
 
Bedankt voor je reactie. Ja, die was ik ook tegen gekomen. Ze hebben het daar over Shrink One Page.
Nu snap ik de vertaling wel, maar zie niets soortgelijks in mijn Nederlandse versie. Weet dus niet goed waar ik nu op moet zoeken in de Lijst bij het aanpassen van het Lint.
 
Hallo gast0225, ik dacht dat jouw optie inderdaad de oplossing was, maar dat blijkt toch helaas niet het geval. De optie op de door jou bijgevoegde afbeelding geeft aan dat je met Printview alles op één pagina ziet. Hij zoomt dus als het ware uit. Dat is niet wat ik bedoelde. Mijn bedoeling was dat je in een vooraf geselecteerd tekstvlak net zoveel kunt typen als je wilt en dat Word de lettergrootte dan steeds kleiner maakt om de tekst alsnog te laten passen.
 
Laatst bewerkt:
Probleem is nog niet opgelost. Wellicht kan het ook niet wat ik wilde. Uiteraard kun je gewoon de tekst selecteren en het dan kleiner maken, maar ik zocht iets dat automatisch werkte.
 
Nee, dat doet de knop niet. Die verkleint je (complete) document met één pagina. Dus heb je 7 pagina's, dan krijg je na een druk op de knop 6 pagina's, net zo lang tot je het minimale aantal pagina's ovehoudt. Er wordt al helemaal niet uitgezoomd...
Overigens vraag ik me af of je wat hebt aan de optie, omdat je hele document opmaak wordt aangepast. Beter lijkt het mij een macro te maken die alleen de tekst in het betreffende tekstvak aanpast. Of de gebruikers duidelijk maken dat een vol tekstvak nu eenmaal vol is.
 
Mijn bedoeling was inderdaad om alleen de tekst in het tekstvlak (automatisch) aan te passen.
Misschien is dat inderdaad wel de enige optie: om het met een Macro te doen. Volgens mij is er geen andere oplossing.

Bedankt in elk geval voor het meedenken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan