• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe kan ik verschillende waarden omzetten in een score/tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bellissima

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 nov 2014
Berichten
2
Hallo,

ik wil graag verschillende waardes omzetten in een score.

Bijvoorbeeld:
<70% = onvoldoende
tussen 70% en 90% = Matig
tussen 90% en 105% = Voldoende
tussen 105% en 120% = Ruim Voldoende
> 120% = Goed

Ik zou graag als er in cel F5 bijvoorbeeld 170,17% staat dat er dan in cel G5 komt te staan dat dat 'Goed' is.
maar als er bijvoorbeeld 66% had gestaan dat er dan automatisch onvoldoende van gemaakt wordt.

Kan dit? En zo ja hoe?

Alvast bedankt

exelbestand waarden omzetten.png
 
Plaats onderstaande formule in cel G2 en trek door naar beneden.
Code:
=ALS(F2<70;"Onvoldoende";(ALS(EN(F2>=70;F2<90);"Matig";(ALS(EN(F2>=90;F2<105);"Voldoende";(ALS(EN(F2>=105;F2<120);"Ruim voldoende";(ALS(F2>=120;"Goed")))))))))
En zie bijlage voor voorbeeld.

Groeten Marcel
Bekijk bijlage Als.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Typ in G2 en kopieer naar beneden:
Code:
=ALS(F2<=70;"O";ALS(F2<=90;"M";ALS(F2<=105;"V";ALS(F2<=120;"RV";"G"))))
Afhankelijk van wat je wil met de randwaarden, behoeft dit een kleine aanpassing. Over die randwaarden ben je nl. niet duidelijk. Want je vermeldt bv.:
70-90 M
90-105 V
Hier komt 90 twee keer voor, waardoor niet duidelijk is of bij 90 een M of een V moet staan.. Datzelfde geldt in je tabel ook voor de waarden 70, 105, en 120. In zulk soort tabellen mag eenzelfde waarde nooit twee keer voorkomen. Je moet er dan (maar dat is afhankelijk van wat je met die randwaarden wil) bv. van maken:
70 t/m 90
90,01 t/m 105
enz.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan