Hoe kan je verwijzingen op naam maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

batfink2002

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2004
Berichten
144
Ik ben bezig met een document en daar wil ik op een naam klikken en dat deze dan verwijst naar de zelfde naam en dat kan bladzijdes vererop zijn en dat hij dan ook op die regel gaat staan.
Aangezien de naam vaker voorkomt wil ik aangeven naar welke precies moet gaan en ook weer terug als op die naam klikt

ik hoop dat het een beetje duidelijk is

Ik heb van iemand zoaiets ontvangen maar dat is een HTML-uitvoer dat mag ook maar hoe maak ik die?

Al vast bedankt voor de hulp
 
Ik heb van iemand zoaiets ontvangen maar dat is een HTML-uitvoer dat mag ook
Waarom gebruik je die dan niet? ‘Heen en weer’ springen is in beginsel knap lastig in een Word document, maar er zijn wel wat opties. De makkelijkste is denk ik m.b.v. Bladwijzers. Maar dan nog:

Ik ben bezig met een document en daar wil ik op een naam klikken en dat deze dan verwijst naar de zelfde naam en dat kan bladzijdes vererop zijn en dat hij dan ook op die regel gaat staan. Aangezien de naam vaker voorkomt wil ik aangeven naar welke precies moet gaan en ook weer terug als op die naam klik
Dat is volgens mij onmogelijk, ook in een HTML document. Hyperlinks verwijzen naar één bepaalde plek in een document. Die plek kun je dan ook maar één keer vastleggen. Je kunt nu eenmaal niet eenzelfde adres voor twee plekken gebruiken. Vergelijk het met een navigatie app: als je alleen als adres “Bakkerstraat 13” invoert, kom je nergens.
Ik heb van iemand zoaiets ontvangen maar dat is een HTML-uitvoer
Dus dat werkt m.i. niet met hyperlinks.

Wil je in een Word document heen en weer springen, dan moet je de verschillende posities dus van tevoren vastleggen, bijvoorbeeld zoals ik al zei door voor elke plek waar de naam voorkomt een bladwijzer te maken. Elke bladwijzer moet dan wél een unieke naam krijgen. Maar de praktische uitvoering is dan nog lastig, omdat je dan nog geen ‘klikactie’ hebt. Die krijg je als je er een HTML van maakt. Dat is één optie, er zijn er meer. Maar eenvoudig is het dus niet.
 
Ik heb hierbij een voorbeeld bij gedaan maar ik weet niet hoe ik dit kan maken op mijn laptop als ik op een naam klikt dan gaat hij naar de naam waarbij is verbonden is een html document. ik weet niet hoe ik deze kan aanpassen. ( bijgevoed document is een schermafdruk)
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2023-11-03 215343.png
    Schermafbeelding 2023-11-03 215343.png
    207,8 KB · Weergaven: 12
Tja, daar kunnen wij dus zegge en schrijve helemaal niets aan zien. Op zijn minst hebben we het Word document nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan