Hoe kun je zien of je cd/dvd brander stuk is?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Phra

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2008
Berichten
6
M'n cd/dvd brander in een laptop kan wel cd's schrijven en lezen, kan ook dvd's lezen en afspelen maar niet meer schrijven. Als ik het Nero (6.0 goed werkende versie) startmenu open, floept het tabblad DVD weg. Ook Sisoft Sandra 'ziet 'm niet. Hoe weet ik of de brander stuk is?
 
Door misschien een testje in je BIOS te gaan doen, of op google even checken.
Die test, ga naar je C:/ (hoe die genoemd word weet ik niet) en enter, en waarschijnlijk staat daar dan een soort test.
 
Kan je hem met dit brand programma ook niet zien?

Heb je een mogelijkheid om met iemands anders de DVD branders te wisselen om zo te zien of het probleem verplaatst of niet?

Ron
 
Kan je hem met dit brand programma ook niet zien?

Heb je een mogelijkheid om met iemands anders de DVD branders te wisselen om zo te zien of het probleem verplaatst of niet?

Ron

Infrarecorder 0.45 g geeft de volgende error;
Input/Output error.write_g1:SCSI send cmd:no error (vierkantje)CDB: 2A 000000000000001B00(vierkantje)status:0

Ik kan niet ruilen mijn brander zit in een laptop.
Bedankt voor je programma tip.
 
Door misschien een testje in je BIOS te gaan doen, of op google even checken.
Die test, ga naar je C:/ (hoe die genoemd word weet ik niet) en enter, en waarschijnlijk staat daar dan een soort test.

Sorry, maar hier kan ik niet veel mee... Ik zou graag snappen wat je hier bedoelt, dus zou je even toe kunnen lichten?? :)
 
Sorry, maar hier kan ik niet veel mee... Ik zou graag snappen wat je hier bedoelt, dus zou je even toe kunnen lichten?? :)

Tuurlijk. Sommige computers hebben een soort test in de computer zitten, vooral bij HP-computers, die je geheugen kan testen. Dan hoef je niet iets van internet te downloaden.

Die testjes staan meestal in de Bios maar ook in het startmenu.
 
Tuurlijk. Sommige computers hebben een soort test in de computer zitten, vooral bij HP-computers, die je geheugen kan testen. Dan hoef je niet iets van internet te downloaden.

Die testjes staan meestal in de Bios maar ook in het startmenu.

Sisoft Sandra analyseert toch ook? Die zegt dat de cd/dvd niet aanwezig is, terwijl de cd/dvd het gewoon doet op het branden van dvd's na dan.
 
Maar ik heb het nu niet over branders, maar over een programmaatje wat aangeeft dat hardware kapot kan zijn.
Het lijkt er wel op dat de brander kapot is, maar ik durf het niet zeker te zeggen.
 
Maar ik heb het nu niet over branders, maar over een programmaatje wat aangeeft dat hardware kapot kan zijn.
Het lijkt er wel op dat de brander kapot is, maar ik durf het niet zeker te zeggen.

Heb Nero info tool en cdspeed gebruikt geven geen fouten aan.
 
Dank allen voor het meedenken en reageren. Ik bleef maar denken: het is maar één laserlampje en als ie cd's kan branden waarom dan geen dvd's meer. Ik wilde dat graag begrijpen. Heb honderden dvd's en cd's gebrand in de afgelopen 4 jaar. Heb inderdaad een externe DVD writer gekocht. Ben nu weer een beetje blij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan