Opgelost Hoe statement GOTO in vba Outlook gebruiken? (II)

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

HansFRAP

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2011
Berichten
209
Beschrijving
In een Outlook-sjabloon kan je tekst als bladwijzer definiëren.

Vraag
Als document openstaat kan je handmatig met F5 - Bladwijzer direct naar de positie gaan.
Hoe kan je dit met Outlook vba code realiseren?


Opmerking
Voorheen vraag gesteld om dit met GoTo te doen maar dat werd 'vreemd' gevonden.
In Word: Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="Handtekening"
 
Een Goto statement in een programmeertaal is uit den boze.
In het voorbeeld van je Opmerking is het dan ook geen statement maar een object methode.
 
@edmoor: een onzinnige opmerking, want het gáát niet om een programmeer GoTo variant, maar om een Word opdracht die TS graag wil omzetten naar een Outlook variant.

@TS: In de vorige vraag vroegen we om het betreffende formulier wat niet kwam, waardoor er een sublieme stilte intrad. Dat risico ga je nu wéér lopen… Ik doe in ieder geval niks zonder formulier:).
 
Waarom in automatisering (VBA) gebruik maken van de gebruikersinterface ?
 
Omdat op <F5> écht héél veel moeilijker is dan een macro (uiteraard met een hele mooie knop) starten :).
 
Als eerste paar antwoorden op gestelde vragen
- Waarom geen code mee gestuurd?
- Ik heb geen code dus dat wordt moeilijk om te sturen.
- Waarom GoTo?
- GoTo staat niet op zichzelf. Het is onderdeel van een statement.
In Word is dat: Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="Factuur"

Waarom dan toch opzoek naar code?
Ik heb een Outlook sjabloon waar ik een bookmark heb opgenomen.
Onder/Achter deze bookmark zou ik de namen van opgehaalde bestanden (die als bijlage worden toegevoegd) willen plaatsen.
Wat is eenvoudiger om naar een boekmark te springen en dan de variabelen te zetten?
In Outlook kan je gebruik maken van F5 Bladwijzernaam. Dan zou dat toch ook mbv VBA moeten kunnen?

Hoe zou je dat dan zonder bookmark willen doen?
(Gebruik maken van zoeken naar: $%$## en dit vervangen door bestandsnamen ga ik toch niet gebruiken?)

Daarnaast:
Ik snap de commotie niet als ik aangeef dat ik geen code heb, om dan toch naar code te blijven vragen?
 
Laatst bewerkt:
Mogelijk Antwoord gevonden. ☺️

In Outlook blijk je tekst voor of na een bladwijzer te kunnen invoegen door gebruik te maken van: Application.ActiveInspector.WordEditor

Code:
Sub goto_bookmark()
[INDENT] [INDENT][INDENT]'declare two variables to use to loop through bookmarks[/INDENT][/INDENT][/INDENT]
[INDENT] [INDENT][INDENT]'of the active mail you are composing[/INDENT][/INDENT][/INDENT]
Dim themessage As Object, thebookmark As Object
[INDENT] [INDENT][INDENT]'return a word object that can handle bookmarks[/INDENT][/INDENT][/INDENT]
Set themessage = Application.ActiveInspector.WordEditor
[INDENT] [INDENT][INDENT]'loop through each bookmark and fill it in on the fly[/INDENT][/INDENT][/INDENT]
[INDENT]For Each thebookmark In themessage.Bookmarks[/INDENT]
[INDENT] [INDENT][INDENT]'this uses the name of the bookmark to display a dialogbox so[/INDENT][/INDENT][/INDENT]
[INDENT] [INDENT][INDENT]'you could fill out your placeholders[/INDENT][/INDENT][/INDENT]
[INDENT] [INDENT][INDENT]'info is put before the bookmark[/INDENT][/INDENT][/INDENT]
[INDENT] [INDENT][INDENT]'themessage.Bookmarks(thebookmark.Name).Range.InsertBefore InputBox(thebookmark.Name & " ?")  => Naam en waarde in een dialoog[/INDENT][/INDENT][/INDENT]
[INDENT][INDENT]themessage.Bookmarks(thebookmark.Name).Range.InsertBefore ("Bladwijzer1")                          '=> waarde in mail plaatsen[/INDENT][/INDENT]
[INDENT]Next thebookmark[/INDENT]
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan