Hoe zoek ik een Enter op in tekstvelden? Vervolgens weegeven in gegevensbladweergave

Status
Niet open voor verdere reacties.

SilSilSil

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 aug 2017
Berichten
3
Ik werk momenteel met een accesbestand welke life gekoppeld is aan ons CRM-systeem. Ik kan alleen de gegevens raadplagen in Access, ik kan Query's niet uit laten voeren naar ons CRM-systeem.

Door met Access te werken kan ik normaal gesproken vrij eenvoudig oneffenheden in het CRM-systeem terugvinden en herstellen. Bijvoorbeeld in de (handmatig ingevoerde) adressenbestanden.

Nu kom ik er niet uit hoe ik de volgende Query moet maken:
Ik wil graag onjuist geplaatste Enters (harde Returns?) terugvinden en verwijderen. Het verwijderen doe ik dus niet in Access, maar het terugvinden wel.

Welke criteria moet ik precies invoeren?
 
Laatst bewerkt:
Je kan bijvoorbeeld met Instr de eerste Enter opzoeken. Dat levert een getal op dat >0 is en als je daar op filtert, zie je alleen de records waarin een Enter zit. Je krijgt dus zoiets:
PHP:
SELECT Factuurnummer, Factuurnaam, Branch, Opmerkingen, InStr(1,[Opmerkingen],Chr(13)) AS Expr1 
FROM tFacturen WHERE InStr(1,[Opmerkingen],Chr(13)) > 0;
 
Bedankt voor de reactie OctaFish! Ik kom er alleen nog niet helemaal uit, er komen geen gegevens naar voren. Als ik >0 verander in =0 komen wel gewoon alle e-mailadressen naar voren, waaronder eentje waar ik bewust een Enter in heb geplaats. Maar bij >0 komen er geen e-mailadressen meer naar voren. Kan het zijn dat de code voor Enter iets anders is dan Chr(13) ? Ik maak gebruik van Access 2016.
 
De code maakt niet uit, het type veld wel. Ik heb getest in een memoveld, omdat ik er eigenlijk vanuit ging dat je lappen tekst binnenhaalde middels een memoveld. Ik moet nog even testen op een gewoon tekstveld.
 
Ook nog getest op een gewoon tekstveld, en daar doet-ie het ook. Je kan ook testen op Chr(10), of de combinatie Chr(10) & Chr(13). Die laatste is de volledige code voor een Enter. Chr(9) is een regeleinde, en ook dat kan je nog proberen. De Access versie heeft hier overigens niks mee te maken.
 
YES! Chr(10) is de oplossing.
Super tof dit! Bedankt voor de hulp! :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan