Home server kom er niet uit wel besturingssysteem!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

remmer15

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2011
Berichten
38
Beste Lezers,

Ik heb mijn oude pc vervangen door een nieuwe nou wil ik van mijn oude pc een home server maken. Ik heb al op enkele forums gekeken maar overal wordt wat anders gezegd:p

Wat is op het moment het beste besturingssysteem voor een home server.
Ik wil er eigenlijk vooral bestanden mee delen en backups maken.
Als het kan wil ik een mailserver proberen te maken(gewoon voor de ervaring) en een webserver (ook voor de ervaring)

Groetjes
 
Simpel: Gewoon windows 7 er op en bestanden delen.

Complex: ClearOS

Iemand anders nog ideeen?
 
Ja Windows 7 snap ik ik wil eigenlijk wat anders Windows 7 is met een te voor de hand liggende keuze.
 
Mint (linux variant) of Jolicloud (linux variant). Hoewel jolicloud meer op multimedia homeservers is gericht. Jolicloud maakt een beetje een IPAD van je desktop. Mint is meer een "traditionele" desktop. Beide kunnen onder de kap wat je wilt.

Ik heb zelf mijn LAMP (linux apache mysql PHP) omgeving op mint draaien (in een VM). Installeren duurde 5 minuten. beetje proberen? gewoon de iso's van beide downloaden, virtualbox installeren en even spelen met de verschillende versies in je vertrouwde windows omgeving :)
 
Laatst bewerkt:
Kan dat ook in VMWare?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat moet je betalen en ik wil eigenlijk gwn eerst even van alles testen
 
VMware zou ook moeten lukken natuurlijk. Voordeel van virtualbox is dat ik weet dat integratie tools geleverd zijn voor alle OS'en. Windows virtual PC kan alleen met windows (natuurlijk) tenzij je de enterprise editie koopt. VMware was vroeger niet makkelijk te gebruiken voor thuis dus dat heb ik al lange tijd niet geprobeerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan