HP-printer print niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

smallcat

Verenigingslid
Lid geworden
16 dec 2002
Berichten
172
Een vriend van mij had nog een HP-printer staan, een HP Photosmart, model B110c. Een oud model dus.
Ik heb 'm kunnen installeren, ook draadloos (iPhone en iPad detecteren 'm), maar er komt niets op papier. Alles gaat goed, het papier wordt gepakt, maar er komt geen letter tekst op het papier.
Omdat de printer al ettelijke jaren stilstond, ga ik ervan uit dat de inktcartridges opgedroogd zijn, maar omdat een hele set cartridges €60,- kost wil ik dat eigenlijk wel verifiëren..
Denken jullie dat dat het is en zo neen, wat zou het dan wel kunnen zijn?
Mijn OS Windows10 - 64 bits.
 
Reken er maar op dat de cartridges uitgedroogd zijn.
 
Hallo

Dit :

https://www.benl.ebay.be/sch/i.html...1313&_nkw=HP+Photosmart,+model+B110c&_sacat=0

Zit er blijkbaar in van cartridges .... doorzichtig , kun je zien of er nog vloeistof in zit.

Als je geen vloeistof meer ziet , maar enkel de "mouse" , zijn deze leeg.

Dit model bezit volgens de gebruikte inktcartridges een vaste printkop.

Mits deze al jaren stil staat , zijn de koppen zo goed als zeker "opgedroogd" , en verstopt.

As je deze probeert te reinigen door er inkt doorheen te spuiten "reinigings aktie met de printer" , en er kan geen inkt vloeien omdat de koppen verstopt zijn ....

Kunnen deze oververhitten en sneuvelen.

Een nieuwe kop monteren is meestal niet rendabel.

Demonteer deze printkop , en reinig deze manueel. (hoe --> er zijn voldoende tut's op youtube hoe dit te doen)

kijk eens op ebay voor uw model printer wat inktcartridges kosten .... je kunt ook zoeken op model inktcartridge.

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info ...

Peter
 
Laatst bewerkt:
Ik sluit me VDK_P aan, probeer de printkoppen manueel te reinigen.
Er zijn wel imitatiekoppen te koop bij AliExpress, maar ik heb geen hoge pet op van de spullen daar en ook dan ben € 50,- verder en weet je niet zeker of dat gaat werken/het probleem is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan