htpc + versterker

Status
Niet open voor verdere reacties.

KarelSaey

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
Berichten
55
Hallo,

Ik zou mij graag een htpc aan schaffen om al mijn muziek en films en nog andere zaken te kunnen bekijken op mijn tv. Bij deze tv zou ik 2.1 speakers kopen. Al mijn muziek en films staan op een netwerk hardeschijf. Nu is mijn vraag hoe ik dit zou kunnen realiseren, ik weet niet precies of dit de juiste topic is.
Op mijn tv wordt ook nog een digicorder aangesloten(digitale tv).

Bedankt voor de hulp!
 
Heb je een bepaalde kant en klare HTPC op het oog of wil je deze zelf bouwen?

Veel HTPC's hebben een redelijk standaard moederboard inclusief harde schijf en usb poort(en)... de externe schijf zou je dus aan de usb poort kunnen hangen.
Ook zou je op die manier de mediabestanden van de externe schijf naar de interne kunnen kopiëren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het gebruikte moederboard heeft zowel een digitale audio uitgang als een analoge line-out. Op deze laatste kun je gemakkelijk een 2.1 setje (computer)luidsprekers (met ingebouwde versterker) aansluiten. Gewone luidsprekers direct aansluiten gaat niet lukken omdat er geen eindversterker voorzien is in deze HTPC (sommige modelllen hebben dat wel, maar zijn aanzienlijk prijziger).
Er zijn genoeg USB poorten, dus de exterene harde schijf kan er zo aan gehangen worden...

Alternatief gebruik je de TV speakers (maar dan moet de TV ook bij muziek aanstaan), alles wat je dan nodig hebt is een kabeltje met aan één kant een 3,5mm stereo jack en aan de andere kant twee tulp stekkers...
 
Laatst bewerkt:
Maar als ik dus boxen koop (2.1) is het dus aangeraden een versterker te kopen. Want ik zou hier ook mijn digicorder (digitale tv) willen op aansluiten?
 
Dan kun je beter gewone boxen met een versterker erbij kopen. HTPC naar de versterker en je decoder ook naar de versterker. Als je een versterker neemt, die HDMI heeft en ook beeld kan doorgeven, kan je tv er ook op. Beeld naar de tv en geluid uit de versterker.

Waarom maar 2.1? Voor film is minimaal 5.1 aan te raden.
 
Ik beschik nu ook over een WD TV bakje. Daar sluit ik mijn hardschijf op aan maar ik ben niet tevreden over de snelheid ervan. Het is zeer onaangenaam te bedienen.
Is dit ook zoiets als WD TV?
 
Ja, ligt dan waarschijnlijk aan je netwerksnelheid? LAN of WIFI? Welke router en NAS?

Sorry voor offtopic.
 
Ik heb het over het systeem zelf. Door de menu's lopen duurt zeer lang en gaat zeker niet vlot.
 
Ik zal het nog eens proberen duidelijk te maken.
Dit heb ik: - Digicorder(digitale tv: films en radio)
- Netwerk Hardeschijf (muziek en films)
- 2.1 speakers zonder versterker
Dit verwacht ik: alles kunnen bedienen via mijn tv door een htpc te gebruiken en een versterker voor het geluid.
Ik hoop dat dit al wat duidelijker is?
 
dan zit je voor de 2.1 speakers totaal verkeerd te kijken

goede speakers kosten al snel 500 euro heb zelf 2 KEF Q500 + onkyo versterker met een HTPC thuis staan
dit bij mekaar kost al dik 2000 euro een goede versterker kost al snel 400 euro

wil je echte goede speakers hebben moet je ff hier kijken
http://www.kef.com
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan