Huidige_id?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LucSleeckx

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2007
Berichten
18
Ik he een hoofdtabel bestaande uit gegevens, één daarvan is de key "dossiernummer". deze is via een query in een formulier gezet.
Vervolgens een query aangemaakt met een filter om opzoekwerk simpeller te maken.
Deze wordt weergegeven in een formulier 'Meerdere items'.
Ik krijg het niet in orde dat als ik op "een dossiernummer" klik dat ik dan naar het juiste dossiernummer word verwezen. het formulier opent hij wel maar telkens naar de eerste record en niet de aangeklikte.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. ik heb gaan kijken in voorbeelden en dat het met huidige_id te maken heeft maar ik krijg het niet voor mekaar.:rolleyes:
 
Helemaal snappen doe ik het nog niet... Je wilt een bepaald dossier opzoeken op een formulier? En daar heb je een aparte query voor gemaakt? Waarom niet een keuzelijst met invoervak in de koptekst van het formulier? Je kunt met de Wizard een keuzelijst maken die een record op het formulier opzoekt. Alle code wordt daarbij netjes op het formulier gehouden, dus je hebt geen extra query nodig. De bron van de keuzelijst kun je altijd aanpassen, als hij eenmaal is gemaakt. Vaak wil je er nog extra velden uit een andere tabel aan toevoegen, of groeperen voor unieke waarden bijvoorbeeld.
Enige voorwaarde: het formulier moet zijn gebaseerd op een tabel, of een opgeslagen query.
 
I Know

:confused: De reden van de query is dat hij eerst vraagt op hoeveel kamers hij moet filteren, is voor een immo kantoor. Maar door dat ik nogal veel zoek mogelijkheden in te bouwen heb is het overzichtelijker als ik de gefilterde gegevens weergeef in een formulier meerdere items.
Van daaruit kan ik dan klikken op het betreffende dossiernummer dat dan het hoofdformulier opent en rechtstreeks naar het juiste record (dossiernummer) brengt.
 
Laatst bewerkt:
Als je een eerste filter wilt, voordat het formulier wordt geopend, kun je de bronquery van het formulier misschien uitbreiden met een Parameter.
 
Yep is gebeurd

De parameter van de query is [Formulieren]![HOOFDTABEL]![AantalGarage]
Dus dat werkt :thumb:
Deze wordt weergegeven in een formulier meerdere items.
Mijn enigste probleem is dat ik een soort hyperlink wil leggen tussen het dossiernummer in het formulier meerdere items en het hoofdformulier waar de dossiers staan 'per dossier' ( per record)
 
Dit heb ik als macro maar wrkt niet
 

Bijlagen

  • macro.jpg
    macro.jpg
    101,7 KB · Weergaven: 45
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan