Huis PC, budget 550 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik houd het toch op de Gigabyte MA770T-UD3P. Er zijn vele reviews geschreven over dit bordje en bijna overal wordt hij vergeleken met de veel duurdere Gigabyte 790FX bordjes. De tests geven dan ook bijna overal aan dat de 770 even goed presteerd als de 790FX: http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q=gigabyte+ma770t-ud3p&btnG=Google+zoeken&meta=&aq=f&oq=gigabyte+ma770t-ud3p&fp=4e556c33e40f0739

Dan denk ik dat ik vanmiddag dit systeem ga voorleggen aan de klant. Ik ben benieuwd of hij akkoord gaat met de prijs. Er is nog een kans dat het totale bedrag wat verlaagd moet worden. Ik denk dat hij dan wat moet bezuinigen op de VGA en een 4850 moet nemen of een kleinere harde schijf.
 
Dat zou ik ook doen hoor, maar het is meer voor mensen die bijv via google op dit draadje komen en daardoor besluiten om dat msi-bord niet te kopen.
Ik denk niet dat dit terecht is.
 
als hij geen prestatieverlies wil, dan zou je een AM2-moederbord en ddr2 kunnen voorstellen. Dan kom je zo een paar tientjes goedkoper uit.
(heeft natuurlijk wel nadelen voor toekomstige upgrades -> op een gegeven moment is ddr2 echt te traag)
 
Laatst bewerkt:
Dan had ik jouw reactie verkeerd begrepen. Heel erg bedankt voor je hulp, ik dank een groot gedeelte van dit systeem aan jouw aanwijzingen. Ik zal de klant nu een mailtje sturen met deze componenten en de Iiyama ProLite B2206ws als monitor. Als er nog problemen komen, horen jullie nog van mij. Nogmaals bedankt.
 
het enige waar je nog aan moet denken is dat je een molex-pcie-omvormer meebesteld.
Er zit namelijk maar 1 stekker aan de voeding en je hebt er 2 nodig.

Bij veel videokaarten wordt de adapter al meegeleverd, maar bij deze is het niet terug te zoeken..

Zoiets dus:
http://www.alternate.nl/html/produc...n=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=Toebehoren

(kan het bij azerty niet vinden, maar ze hebben het wel)

Verder levert dit geen problemen op.
 
het enige waar je nog aan moet denken is dat je een molex-pcie-omvormer meebesteld.
Er zit namelijk maar 1 stekker aan de voeding en je hebt er 2 nodig.

Bij veel videokaarten wordt de adapter al meegeleverd, maar bij deze is het niet terug te zoeken..

Zoiets dus:
http://www.alternate.nl/html/produc...n=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=Toebehoren

(kan het bij azerty niet vinden, maar ze hebben het wel)

Verder levert dit geen problemen op.

Dat is iets om rekening mee te houden. Ik zal eens even in de handleiding van de HD 4870 kijken of dit klopt. Als ik snel geen kabeltje bij Azerty kan vinden, ga ik liever voor een wat duurdere voeding.
 
beetje onzinnig om voor 2 euro voor een los kabeltje 20 euro voor een betere voeding uit te geven...
Ze hebben het. Maar azerty heeft vorig jaar een nieuwe layout gekregen en toen zijn niet alle artikels goed overgezet.
Gewoon even een mailtje richting Azerty sturen en je krijgt in het algemeen op werkdagen binnen een dag antwoord. (dat hebben ze goed voor elkaar..)
 
Ik bedenk net dat ik van mijn Cooler Master Real Power M620 ook nog wat PCIe kabeltjes over heb. Wat voor kabel moet het zijn? Ik heb nog een 8-pin -> 6-pin en een 6-pin -> 6-pin kabel over.
 
Een extra 6-pins kabel gaat dus niet werken? De voeding heeft zeker maar één aansluiting voor 6-pin PCI-e. Anders bestel ik die molex -> PCI-e wel via Alternate, het is voor die 2,70 ook niet nodig om beslist bij Azerty te kopen.

Sorry, mijn fout. Ik zie nu pas dat dit geen modulaire voeding is. Daar was ik wel van uit gegaan. Dan moet ik zeker dat kabeltje van Alternate meebestellen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan