Huisstijl in Outlook overbrengen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaj

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2001
Berichten
346
Hoi, weet iemand of ik een bepaalde achtergrond als standaard kan instellen in mijn berichttenscherm van outlook zodat de ontvanger van mijn mail ook direct mijn huisstijl ziet, en zo ja hoe moet ik dat dan doen

Thanks
Kaj
 
Ontwerp maken in Word en invoeren als briefpapier. Daarna naar extra, opties e-mail instellingen en aanvinken dat dit ontwerp altijd gebruikt moet worden.
 
Blacksheep ,bedankt voor je snelle reactie. Ik heb de layout gemaakt in Word,echter kan ik het tweede deel van je oplossing niet volgen. Ik kan het briefpapier alleen in HTML in outlook krijgen.(Ik neem tenminste aan dat je de optie extra in outlook bedoeld en niet in Word. ) Zou je aub iets specifieker kunnen zijn .? Bij voorbaat dank Kaj:confused:
 
Als u met Microsoft Word e-mailberichten maakt, kunt u geen nieuw briefpapier maken vanuit Word. U kunt echter wel nieuw briefpapier maken in Microsoft Outlook, dat vervolgens door Word aan de lijst met briefpapier wordt toegevoegd.

Klik in het hoofdvenster van Outlook op het menu Extra, klik op Opties en vervolgens op het tabblad E-mailindeling.
Klik op HTML in het vak Deze berichtindeling gebruiken.
Klik op Briefpapierkiezer en vervolgens op Nieuw.
Typ een naam in het vak Voer een naam in voor uw briefpapier.
Selecteer onder Kies hoe u het briefpapier wilt maken de gewenste optie.
Als u een bestand wilt selecteren waarop u uw briefpapier wilt baseren, klikt u op Dit bestand als sjabloon gebruiken en typt u het pad en de bestandsnaam in het vak of klikt u op Bladeren om deze in een lijst te selecteren.

Klik op Volgende.
Selecteer de opties die u wilt gebruiken.
Opmerking Deze procedure is alleen mogelijk wanneer u HTML gebruikt als berichtindeling.
 
Ik heb deze vraag ook even gevolgd, maar kom er niet uit hoor. Berichtindeling staat wel op HTML, alleen bij de briefpapierkeuze kan je ook alleen maar HTML kiezen.

Mijn achtergrond is een Word bestand.

Wat doe ik verkeerd?
 
Je moet wel de optie kiezen van; altijd mijn briefpapier gebruiken. Sorry ik heb het even heel druk. Als je er niet uit komt, kijk ik later nog even.
 
ik heb hetzelfde probleem, ik wil een bepaalde jpeg als vaste achtergrond instellen, maar ik krijg het niet voor elkaar ...
 
Maak in Word datgene aan, dat je als briefpapier of huisstijl wilt gebruiken. Sla dat op in Word. Ga dan naar Outlook en klik op Extra, Opties, E-mailindeling en klik dan op briefpapierkiezen en vervolgens op Nieuw. Vink aan: dit bestand als sjabloon gebruiken. Klik op Bladeren en ga naar de plaats waar het gemaakte bestand is opgeslagen (meestal mijn documenten) Selecteer dit bestand en je zult zien dat de naam van dit bestand wordt weergegeven bij briefpapier.

Volg daarna de mogelijkheden van kleur en/of lettertype enz. en klik vervolgens op ok en/of toepassen. Bij de volgende mail zal dit dan tevoorschijn komen.

Succes.
 
Geplaatst door blacksheep
Maak in Word datgene aan, dat je als briefpapier of huisstijl wilt gebruiken. Sla dat op in Word. Ga dan naar Outlook en klik op Extra, Opties, E-mailindeling en klik dan op briefpapierkiezen en vervolgens op Nieuw. Vink aan: dit bestand als sjabloon gebruiken. Klik op Bladeren en ga naar de plaats waar het gemaakte bestand is opgeslagen (meestal mijn documenten) Selecteer dit bestand en je zult zien dat de naam van dit bestand wordt weergegeven bij briefpapier.

Volg daarna de mogelijkheden van kleur en/of lettertype enz. en klik vervolgens op ok en/of toepassen. Bij de volgende mail zal dit dan tevoorschijn komen.

Succes.
het enige soort bestand dat kan worden opgeslagen is html ....
 
Geplaatst door de jean
het enige soort bestand dat kan worden opgeslagen is html ....

Dat is de bedoeling ook. Maar je moet in Word gewoon de huisstijl die je wenst aanmaken en opslaan als word document. Dan aanvinken: Microsoft Office gebruiken voor het bewerken van E-mailberichten. Ik heb gewoon even een nieuw bestandje aangemaakt en opgeslagen in Word, met mijn honden als voorbeeld. Op het moment dat ik in Outlook op nieuw bericht klik, komt dit keurig tevoorschijn. Je moet wel de optie "altijd mijn brief papier gebruiken" aangevinkt hebben.
 
zover ben ik al, maar nu is de kwestie van het logo dat ik op een word-document heb opgeslagen, volledig en uitgevlakt weergegeven te zien, momenteel staat ie er in veel kleine exemplaren op ...
 
zover ben ik al, maar nu is de kwestie van het logo dat ik op een word-document heb opgeslagen, volledig en uitgevlakt weergegeven te zien, momenteel staat ie er in veel kleine exemplaren op ... op het gebruikte word-document staat ie perfect uitgevuld ...
 
Sla het logo op. Meestal in mijn afbeeldingen. Klik er met rechts op en daarna op kopiëren. Maak een nieuw Word document aan en klik met rechts op de plaats in het document waar je het logo wilt hebben. Klik op "plakken". Het logo verschijnt in een kader, waarbij je kunt verplaatsen en kunt verkleinen. Het verkleinen moet je in één van de vier hoeken doen, waar je muis verandert in een dubbele pijl. Je sleept dan naar het midden en laat de muis los. Op dat moment verandert het logo van formaat. Is het te klein doe je hetzelfde in omgekeerde volgorde. Type daarna de tekst in die je in je huisstijl wilt hebben.
 
ik heb er nog niet aan verder gewerkt, zal voor vrijdag zijn, jullie horen het wel ... thx alvast.
 
Ik ben er ook nog niet uit maar laat het z.s.m. weten als het bovenstaande me gelukt is...(ziet er vooralsnog niet naar uit) Ciao Kaj
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan