hulp bij aanschaf nieuwe Pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zwollenoord

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2002
Berichten
87
Ik ben toe aan een nieuwe PC en die wil ik graag via cool-prices bestellen.
Ik ben niet echt een kenner dus daarom leg ik de configuratie aan julli voor.
1.Wat vinden jullie ervan?
2.Wat zouden jullie wijzigen?
3.heb ik iets gemist?

doeleinden zijn een beetje videobewerking: dan hen ik een firewire kaart nodig toch. Verder speel ik af en toe ook een game. fifa, en half life 2.

systeem nu kost 480 euro. ik denk zelf dat de videokaart beter moet/kan.ik hoor graag van jullie

Samsung 500GB HD502IJ (SATA II 7200RPM 16MB) € 53,95
Intel Core 2 Duo E8400 (S775, 2x3GHz, 6MB, 1333MHz FSB, Boxed) € 128,80
MSI P45 NEO3-FR 775 (ATX, LGA775, DDRII, PCI-e, Lan, Sound) € 88,95
Kingston 4GB DDR2 (2x2GB) PC6400 800Mhz CL5 Dual Channel Kit (KVR800D2N5K2⁄4G) € 59,50
Samsung SHS223F⁄BEBE 22x (Dual Layer, Zwart, SATAII) OEM € 19,95
Sapphire Radeon HD3850 512 MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, HDMI) 11121-10-20R € 86,95
AOpen QF50G (ATX, 350W, Zilver⁄Zwart) € 48,65
 
Ik ben toe aan een nieuwe PC en die wil ik graag via cool-prices bestellen.
Ik ben niet echt een kenner dus daarom leg ik de configuratie aan julli voor.
1.Wat vinden jullie ervan?
2.Wat zouden jullie wijzigen?
3.heb ik iets gemist?

doeleinden zijn een beetje videobewerking: dan hen ik een firewire kaart nodig toch. Verder speel ik af en toe ook een game. fifa, en half life 2.

systeem nu kost 480 euro. ik denk zelf dat de videokaart beter moet/kan.ik hoor graag van jullie

Samsung 500GB HD502IJ (SATA II 7200RPM 16MB) € 53,95
Intel Core 2 Duo E8400 (S775, 2x3GHz, 6MB, 1333MHz FSB, Boxed) € 128,80
MSI P45 NEO3-FR 775 (ATX, LGA775, DDRII, PCI-e, Lan, Sound) € 88,95
Kingston 4GB DDR2 (2x2GB) PC6400 800Mhz CL5 Dual Channel Kit (KVR800D2N5K2⁄4G) € 59,50
Samsung SHS223F⁄BEBE 22x (Dual Layer, Zwart, SATAII) OEM € 19,95
Sapphire Radeon HD3850 512 MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, HDMI) 11121-10-20R € 86,95
AOpen QF50G (ATX, 350W, Zilver⁄Zwart) € 48,65

Tenzij je alles wat je hierboven opsomt op de eettafel uitspreidt en vervolgens met een badkamerspiegel beelden op die spiegel gaat toveren, heb ik idd. de indruk dat je wat mist............

misschien een kast om alles in te bouwen?
misschien een monitor om naar te kijken?
misschien een fatsoenlijke voeding om het geheel van stroom te voorzien?
misschien een muis en toetsenbord om het geheel een beetje te laten doen wat jij graag zou willen dat het doet en
misschien een Windows besturingssysteem?

Idd. die videokaart houdt niet over
 
Laatst bewerkt:
Qua kaart zou je eigenlijk een 4850 erin moeten zetten. 4870 is nog beter, maar ik denk dat die helemaal boven je budget gaat.

Alleen de voeding in je kast vind ik een beetje mager. Ik denk niet dat het genoeg is voor een 4850. Ik gok dat een 3850 nog te zwaar is. Maar aopen heeft een kast met een iets zwaardere voeding. Die is goed genoeg voor een 3850.
 
Aopen is toch een kast. is dan 500 meer aan te raden?
monitor in bezit
besturing in bezit
mouse en toetsenbord lukt mij ook wel:)
 
Aopen is toch een kast. is dan 500 meer aan te raden?
monitor in bezit
besturing in bezit
mouse en toetsenbord lukt mij ook wel:)

Ah, ik dacht dat het een voeding betrof, dan heb ik dat even over het hoofd gezien.
De overige zaken had je echter nog niet benoemd en eerlijk is eerlijk, je vroeg om dingen die je "gemist" had en dan mag je verwachten dat je een opsomming krijgt van zo'n beetje alles wat nodig is om een pc een pc te laten zijn en wat jijzelf nog niet had genoemd.
 
Als je het over een 4850 4870 hebt welke zou jij dan nemen ? En wat moet ik aan de voeding veranderen ?
 
Dan is dit een goede keuze:

Samsung 500GB HD502IJ (SATA II 7200RPM 16MB) € 53,95
Intel Core 2 Duo E8400 (S775, 2x3GHz, 6MB, 1333MHz FSB, Boxed) € 128,80
MSI P45 NEO3-FR 775 (ATX, LGA775, DDRII, PCI-e, Lan, Sound) € 88,95
Kingston 4GB DDR2 (2x2GB) PC6400 800Mhz CL5 Dual Channel Kit (KVR800D2N5K2⁄4G) € 59,50
Samsung SHS223F⁄BEBE 22x (Dual Layer, Zwart, SATAII) OEM € 19,95
Antec LifeStyle Sonata III (ATX, 500W, Zwart) € 95,10
Sapphire HD4850 512MB(512MB, GDDR3, PCI-e, Dual DVI, TVO) € 149,40


ik hoor het wel
 
Dan is dit een goede keuze:

Samsung 500GB HD502IJ (SATA II 7200RPM 16MB) € 53,95
Intel Core 2 Duo E8400 (S775, 2x3GHz, 6MB, 1333MHz FSB, Boxed) € 128,80
MSI P45 NEO3-FR 775 (ATX, LGA775, DDRII, PCI-e, Lan, Sound) € 88,95
Kingston 4GB DDR2 (2x2GB) PC6400 800Mhz CL5 Dual Channel Kit (KVR800D2N5K2⁄4G) € 59,50
Samsung SHS223F⁄BEBE 22x (Dual Layer, Zwart, SATAII) OEM € 19,95
Antec LifeStyle Sonata III (ATX, 500W, Zwart) € 95,10
Sapphire HD4850 512MB(512MB, GDDR3, PCI-e, Dual DVI, TVO) € 149,40


ik hoor het wel
Prima!
 
Ah, ik dacht dat het een voeding betrof, dan heb ik dat even over het hoofd gezien.
De overige zaken had je echter nog niet benoemd en eerlijk is eerlijk, je vroeg om dingen die je "gemist" had en dan mag je verwachten dat je een opsomming krijgt van zo'n beetje alles wat nodig is om een pc een pc te laten zijn en wat jijzelf nog niet had genoemd.

pfff zucht...

Verder zal ik je as usual geen 4 gb aanraden.

A: met een 32 bits OS heb je er niets aan.
B: met een 64 bits OS kun je tegen onverwachte problemen aanlopen.

Leuk systeem. In principe is de 3850 goed genoeg voor games. De 4850 is natuurlijk beter maar de 3850 is naar mijn mening nog lang niet afgeschreven.

Edit Ik zie net dat de 4850 die jij hebt gekozen gebruik maakt van langzaam gddr3 geheugen. Beter zijn de versies met gddr5 geheugen. Nu weet ik even niet uit mijn hoofd of de 4850 versies heeft die hiermee uitgerust zijn, maar volgens mij wel. Dan kun je er beter daar 1 van nemen.

Verder is het in de meeste gevallen beter om een kast + goede losse voeding te halen.
 
Laatst bewerkt:
pfff zucht...

Verder zal ik je as usual geen 4 gb aanraden.

A: met een 32 bits OS heb je er niets aan.
pff omdat je 0,8gig niet kan gebruiken.
Boeiend.
Je kan ruim 3 gig wel gebruiken EN je houdt 2 banken vrij voor toekomstige upgrades (als je wel naar 64bits bent overgestapt)
Je bent dom als je iemand aanraadt om alle banken vol te maken.... (edit: ) en dat ben je volgens mij niet, dus geef meer info (/edit)

Leuk systeem. In principe is de 3850 goed genoeg voor games. De 4850 is natuurlijk beter maar de 3850 is naar mijn mening nog lang niet afgeschreven.
Edit Ik zie net dat de 4850 die jij hebt gekozen gebruik maakt van langzaam gddr3 geheugen. Beter zijn de versies met gddr5 geheugen. Nu weet ik even niet uit mijn hoofd of de 4850 versies heeft die hiermee uitgerust zijn, maar volgens mij wel. Dan kun je er beter daar 1 van nemen.
geen?
http://tweakers.net/pricewatch/cat/...eMax=&land=all&scoreMin=0&scoreMax=5&x=14&y=6


Verder is het in de meeste gevallen beter om een kast + goede losse voeding te halen.
Waarom?
Sonata is een van de betere kasten met sterke voeding.
Veel beter dan een een losse goedkope kast en goedkope voeding......

Rara adviezen geef je.
 
Laatst bewerkt:
pff omdat je 0,8gig niet kan gebruiken.
Boeiend.
Je kan ruim 3 gig wel gebruiken EN je houdt 2 banken vrij voor toekomstige upgrades (als je wel naar 64bits bent overgestapt)
Je bent dom als je iemand aanraadt om alle banken vol te maken....

Ten eerste staat het in de huisregels dat mensen hier niet belachelijk gemaakt mogen worden over hun kennisniveau. (Zo ken ik iemand die perse mensen aanraadde om dual channel geheugen te nemen omdat dit veel beter was. Ouch.) Ten tweede zie je mij nergens zeggen dat ik deze meneer aanraad zijn slots vol te maken. Ik raad hem wel aan 2 GB te nemen ipv 4 omdat je hier meer dan genoeg aan hebt en volledig kunt benutten onder een 32 bits windows systeem. Goed lezen vriend.

Voordeel: Je kunt AL je geheugen meteen gebruiken, word neit veroordeeld tot een 64 bits systeem EN je houd 2 slots vrij voor het plaatsen van extra geheugen op een later tijdstip. (zelfs 3 als je 1 strip van 2 gb plaatst.)


Klopt, daarom stond er ook dat ik niet zeker wist of de 4850 versies met dit type geheugen waren uitgerust. Dat ga ik nog even uitzoeken.

Waarom?
Sonata is een van de betere kasten met sterke voeding.
Veel beter dan een een losse goedkope kast en goedkope voeding......

Rara adviezen geef je.

Helaas zal ik dit door moeten geven aan de moderator. Ik ben hier niet om eeuwige discussies met je te voeren over niets. Ik ben hier om de vragen zo goed mogelijk te beantwoorden. Ik weet ook zeker dat ik voor die prijs een betere voeding en kast kan vinden. Bovendien is het erg onduidelijk om te zien om welk type voeding het hier gaat en of deze ATX v2.x geschikt is. Gezien het nieuwe moederbord wat er inkomt geen overbodige luxe. Dat zijn allemaal zakern waar je overheen kijkt, die toch echt aandacht verdienen. Straks zit deze man met een incompatible voeding in huis en dan? Haal je je schouders op. Beter is het om dit voor de tijd kenbaar te maken om problemen achteraf te voorkomen.
 
Laatst bewerkt:
Ten eerste staat het in de huisregels dat mensen hier niet belachelijk gemaakt mogen worden over hun kennisniveau. (Zo ken ik iemand die perse mensen aanraadde om dual channel geheugen te nemen omdat dit veel beter was. Ouch.)
Ik maak mensen die domme opmerkingen maken zeker niet belachelijk.
Alleen als mensen gaan doen ALSOF ze alles weten, dan val ik ze daar wel op aan.
Als ik het niet weet, dan zoek ik het op, of ik geef gewoon geen antwoord.

Ten tweede zie je mij nergens zeggen dat ik deze meneer aanraad zijn slots vol te maken. Ik raad hem wel aan 2 GB te nemen ipv 4 omdat je hier meer dan genoeg aan hebt en volledig kunt benutten onder een 32 bits windows systeem. Goed lezen vriend.
Lees dan eerst je antwoord eens door.
Je hebt geen 1,5gig-modules, dus om 3 gig (wat echt sneller is dan 2 gig) te krijgen zal je minimaal 3 modules moeten nemen.
Wil je dan overstappen op 64-bits, met meer geheugen, dan moet je eerst geheugen dumpen voor je nieuwe kan plaatsen. Zonde.

En dual channel is wel sneller. Al is het minder als ik dacht.
http://www.tomshardware.com/reviews/PARALLEL-PROCESSING,1705-11.html

Voordeel: Je kunt AL je geheugen meteen gebruiken, word neit veroordeeld tot een 64 bits systeem EN je houd 2 slots vrij voor het plaatsen van extra geheugen op een later tijdstip. (zelfs 3 als je 1 strip van 2 gb plaatst.)
hoe kom je erbij dat je veroordeeld wordt tot 64bits als je teveel geheugen hebt?
Wat maakt het uit dat je voor 10 euro verschil (tussen 3 gig of 2x4 gig) wat meer rekening houdt met de toekomst.

Klopt, daarom stond er ook dat ik niet zeker wist of de 4850 versies met dit type geheugen waren uitgerust. Dat ga ik nog even uitzoeken.
Had je ook van te voren kunnen doen.

Helaas zal ik dit door moeten geven aan de moderator. Ik ben hier niet om eeuwige discussies met je te voeren over niets. Ik ben hier om de vragen zo goed mogelijk te beantwoorden. Ik weet ook zeker dat ik voor die prijs een betere voeding en kast kan vinden.
je zult een gelijkwaardig alternatief kunnen vinden. Maar veel beter zal het niet zijn
En als jij naar een moderator wilt stappen: kinderachtig. Maar je doet maar.

Ik heb hier meermalen mensen goed geholpen en weet over het algemeen aardig waar ik over praat. En zoek dingen uit voor mensen, als ik het zelf niet weet. Vrijwillig.

Bovendien is het erg onduidelijk om te zien om welk type voeding het hier gaat en of deze ATX v2.x geschikt is. Gezien het nieuwe moederbord wat er inkomt geen overbodige luxe. Dat zijn allemaal zakern waar je overheen kijkt, die toch echt aandacht verdienen. Straks zit deze man met een incompatible voeding in huis en dan? Haal je je schouders op. Beter is het om dit voor de tijd kenbaar te maken om problemen achteraf te voorkomen.
Tuurlijk. Maar de sonata is al 3x van voeding veranderd de laatste jaren. Dus dit is een wat nieuwere versie.
Gewoon maar er vanuit gaan dat iets niet goed is slaat nergens op.

Daar maak je iemand onnodig bang mee. Ga dan eerst kijken wat er echt in zit.
En deze kast is gewoon goed.
Ik heb overigens de oude versie van de kast in handen gehad: mooie degelijke kast met degelijke voeding van een heel goed merk.
 
@D2Freak en Marsmannetje,

graag ophouden een openlijke discussie te houden via het forum. De TS heeft hier totaal niets aan.

@D2Freak,
Je geeft dit wel aan een moderator door, maar je begint zelf met "Pff zucht..." naar Pasja toe. Lijkt me niet echt redelijk om op die manier te beginnen.

@Marsmannetje,
De opmerking "Rare adviezen geef jij" lijkt mij ook niet echt op z'n plaats.
 
@D2Freak,
Je geeft dit wel aan een moderator door, maar je begint zelf met "Pff zucht..." naar Pasja toe. Lijkt me niet echt redelijk om op die manier te beginnen.

Ach, ik lees (mogelijk) 99 keer een bericht goed en 1 keer 1 onderdeel van een bericht te snel en daardoor fout. Daar wordt dan iemand "moe" van, ik kan er niet echt mee zitten.
 
@D2Freak en Marsmannetje,

graag ophouden een openlijke discussie te houden via het forum. De TS heeft hier totaal niets aan.
Eens.

@D2Freak,
Je geeft dit wel aan een moderator door, maar je begint zelf met "Pff zucht..." naar Pasja toe. Lijkt me niet echt redelijk om op die manier te beginnen.

@Marsmannetje,
De opmerking "Rare adviezen geef jij" lijkt mij ook niet echt op z'n plaats.
Dat sloeg eigenlijk op zijn 'pff'. Daar werd ik een beetje door uitgedaagd. Ik had alleen niet moeten happen...
Maar goed.. t heeft de TS in elk opgeleverd dat ie weet hoeveel invloed dual channel heeft ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan