• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij draaitabel aub

Status
Niet open voor verdere reacties.

camelbe

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2015
Berichten
9
Beste mensen,

In volgend excel tabel plaatst een verkoper zijn verkoopscijfers;
- Elk tabblad stelt 1 maand voor
- In elk tabblad komen een aantal terugkerende winkels voor (doch in elk tabblad komen niet steeds alle winkels voor)

2 vragen:
1. Is het nodig om in elk tabblad een kolom te maken met als titel "maand" en in elke cel de desbetreffende maand aan te duiden?
2. Hoe krijg je een draaitabel dat "per maand" & "per winkel" de verkopen in "EUR" en "aantal" geeft

Ik ben al de hele voormiddag aan het prutsen, ik hoop dat er mij hier iemand kan helpen. Alvast bedankt voor de moeite.

Verder, de draaitabel zou automatisch moeten aanpassen (dit heb ik bij "instellingen -> gegevens" teruggevonden) - verder: gegevens behouden "geen" -> als de verkoper zijn gegevens wijzigt.

Voorbeeldbestandje in bijlage
Bekijk bijlage tesfile.xlsx
 
Waarschijnlijk op deze manier.

Zie het tabblad data (nieuw).
 

Bijlagen

  • (oeldere) tesfile.xlsx
    115,7 KB · Weergaven: 35
Beste,

Eerst en vooral bedankt voor uw moeite. De layout van de draaitabel is inderdaad wat ik zoek.

Is het ook mogelijk uw draaitabel te verkrijgen zonder eerst de data van de individuele tabbladen samen te voegen? (dit lijkt me wat manueel werk)
 
Door alles gelijk in 1 tabel te zetten en niet alles over 12 tabbladen per jaar te verdelen.
 
Makes sense! Bedankt.

Laatste vraag: kunt u me de werkwijze kort beschrijven om de aangegeven draaitabel te bekomen. Moet ik bepaalde zaken groeperen of eigenschappen aan/uitvinken?
 
Werkt in principe het zelfde als de draaitabel die je zelf al had gemaakt (#1)
 
@popipipo

TS had de waarde handmatig in het bestand vermeld.

Dit kunnen we wel waarderen, want dan zien we ook meteen hoe de uitkomst er uit moet komen te zien.

@camelbe
Klik in de draaitabel en de invulvelden komen beschikbaar.

in de rijen is ingevoegd (winkel en daarna maand).

In de waardenkolom is ingevoegd (appels, peren en daarna kisten) (met de optie som).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan