• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hulp bij lookup functie in twee tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Serge008

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2016
Berichten
5
Goede middag ,
Ik zit met een probleem waarvan ik niet weet hoe het oplossen.
Ik heb één tabel met 5000 items( naam, adres enz....).
Ik heb een tweede tabel waarvan enkele van deze mensen zich éénmaal per week inmelden . Tot hiertoe geen probleem , wanneer iemand zich meld wordt die genoteerd in de tweede lijst en met de lookup komen de gegevens keurig zoals het hoort op de tweede lijst. ( bv. een twintig tal mensen).
Nu zou ik graag hebben dat wanneer zich iemand inmeld op de tweede lijst er bij zijn naam in de éérste lijst een "1" komt bij te staan.

Dus alles nog even op een rij.
Op pagina één heb ik een lijst van 5000 namen. Eénmaal per week moet ik een tweede lijst aanmaken met de mensen die zich inmelden.
(Deze kan steeds andere namen zijn) Op lijst één zou er dan een letter of een cijfer naast de naam komen te staan dat ik dan verder kan aanmaken wie zich hoeveel keer al ingemeld heeft.

Is er iemand die mij op weg kan helpen ?
Alvast bedankt .
Serge
 
Verdiep je eens in de functie AANTAL.ALS

Mocht dat niet lukken: plaats s.v.p. een voorbeeldbestand (excel)
 
Ok hierbij mijn bestand . Op de tweede tabblad is het bestand waarmee gewerkt wordt. Op het eerste tabblad het bestand waarin ik wekelijks de inmelders log. Graag had ik gehad dat er dan op tabblad twee een 1 in kolom B komt wanneer ze op tabblad één inmelden.
Voorbeeld ON2BID meld hem in op tabblad één en automatish komt er op de lijn van ON2BID in kolom B een "1" op tabblad twee.
Zo worden nadien in kolom D geteld hoeveel keer ze ingemeld hebben.
De bijlage is sterk geript.
 

Bijlagen

  • BLANCO RONDE nieuwtest.zip
    93,7 KB · Weergaven: 18
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan