Hulp bij samenstellen nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dect 520

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2008
Berichten
14
hallo allemaal,

op het moment heb ik een zeer oude pc van 7 jaar oud. hij is dus nu echt op. de voeding doet het niet meer, videokaart is 64 mb enz enz. op dus.

nu wilde ik zelf een systeem samenstellen, omdat dit meestal goedkoper is als een compleet systeem kopen. dus ik heb wat gezocht en samen gesteld via azerty.nl

ik heb al een beeldscherm, maar ik moet nog geheugen hebben, maar geen idee welke goed is. weet al wel dat ik ddr2 moet hebben voor dit moederbord.

Budget - 400, max 450 euro
Doel - Niets bijzonders, gewoon internetten, wat spellen geen zware games.
Besturingssysteem heb ik al

ik had ook nog de vragen: of alles bij elkaar past; of het goede hardware is voor mijn bedoelingen, en of er bij de CPU een koeler zit.

dit heb ik zelf samengesteld : http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[86849]=1&product[44434]=1&product[57832]=1&product[80745]=1&product[63315]=1&product[159030]=1&product[91978]=1

bedankt voor de moeite alvast
 
Ja die is beter. Ook omdat ie het maximale uit je budget heeft gepakt.
De videokaart is beter en zelf heb je geen werkgeheugen gekozen :p
En de processor is sneller en beter (snellere quadcore tegenover langzamere dualcore) en marsmannetje heeft een grotere harde schijf gekozen en nog een extra ventilator om je computer beter te koelen.
 
Laatst bewerkt:
@marsmannetje

Oké, je bedoelt dus dat het een prima moederbord is voor een prima prijs. Dat is toch anders dan te zeggen dat de micro ATX borden beter presteren. Dan kunnen ze meteen de productie van de ATX borden overboord gooien. Verder heb ik geen commentaar hoor, ik dacht gewoon dat ik wat gemist had.

:thumb::thumb:

Groeten,

René
 
ah, had je het zo gelezen.

Nee, ik bedoel dat mATX-borden vaak wat goedkoper zijn, terwijl het in de prestaties niet (veel) uit maakt. Je mist soms wel wat extra's, vooral etra pci-poorten.
ATX-borden zijn verder wat ruimer opgezet, wat ook voordelen heeft.
 
ah, had je het zo gelezen.

Nee, ik bedoel dat mATX-borden vaak wat goedkoper zijn, terwijl het in de prestaties niet (veel) uit maakt. Je mist soms wel wat extra's, vooral etra pci-poorten.
ATX-borden zijn verder wat ruimer opgezet, wat ook voordelen heeft.

Och, pci-sloten. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een moederbord gezien waarop alle pci-sloten gevuld zijn (dat ik dat nog nooit heb gezien zegt natuurlijk helemaal niets he). Maar oké ik begrijp wat je bedoelt, ik ben er uit.

Groeten,

René
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan