Hulp gezocht voor het kiezen tussen 2 pc's.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MB96

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2013
Berichten
13
Hallo allemaal!

Ik zoek al een tijdje naar een nieuwe pc, waar ik games als Rome total war 2 en Battlefield 4 op wil gaan spelen. Echter, ziet alles er voor mij hetzelfde uit, in de pc winkel.
Kan iemand mij helpen?
Ik moet kiezen tussen:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B536990%5D=1&product%5B624136%5D=1&product%5B620113%5D=1&product%5B474396%5D=1&product%5B361602%5D=1&product%5B642827%5D=1&product%5B632818%5D=1
en:
Corsair Carbide 300R,ATX
MSI Z97 GAMING 3,S1150,Z97,4xDDR,ATX
lntel Core i5-4670K, 3.40GHz,6MB,S1150
MSI Radeon R9 280 3072MB,Caming
Corsair Vengeance 8GB(2x4GB)DDR3 1600MHz CL9
Samsung 840 EV0 250GB 2.5"SAttA3 Basic
WD Blue 500GB 7200rpm 16MB SATA3
Lite―On iHAS124,DVD Read/DVD Write
Scythe Mugen 4 PCGH Ednion
Be Quiet! Pure Power L8 630W CM
Microsoft Windows 8.1 NL,64bl,OEI,DVD

Kan iemand mij hiermee helpen? Ik zou het erg fijn vinden!

Mvg,

MB96
 
Laatst bewerkt:
Kleine verschillen. V.w.b. de belangrijke component videokaart wint de Azerty samenstelling (net). Hiervoor hebben de boys and girls van Tweakers een leuke pagina : klik
Beide merken videokaarten staan in twee kolommen. Op een horziontale rij staan vergelijkbare kaarten, m.a.w. elke kaart in een kolom die hoger staat dan die van de concurrent in de andere kolom, is sneller.
 
Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt voor jullie ongelooflijk snelle reacties!
De videokaart van azerty is inderdaad beter, maar weegt dat op tegen de langzamere harde schijf? Of wat zou ik moeten veranderen aan een van de twee waardoor die het beste zou zijn?
Wat vinden jullie, dat de beste is uit de twee?

Nogmaals, heel erg bedankt!
 
als je de harde schijf vervangt door de harde schijf in mijn vorige post, dan is de pc van azerty het beste (bij de pc van azerty zit geen dvd speler en geen windows)
 
ik zou zoiets doen ---> link

ik heb de voeding veranderd naar een corsair voeding, omdat die wat beter zijn en i.p.v. een SSHD een HDD en een SSD de HDD kan je dan gebruiken voor opslag en de SDD voor programma's waarvan je wilt dat ze sneller opstarten zoals windows en internet enz.
ik heb ook het moederbord vervangen naar een z97 serie moederbord en het geheugen is goedkoper maar net zo goed
ik heb ook de videokaart vervangen naar eentje die wel leverbaar is en hele goede prestaties heeft de videokaart koelt zo goed waardoor die heel erg ver kon worden overgeclockt waardoor de prestaties ongeveer gelijk zijn aan die van een titan videokaart
ik zie dat er drie keer een dvd brander is geselecteerd is dit de bedoeling of een fout?
 
Laatst bewerkt:
Drie keer een dvd brander is inderdaad een fout, dankjewel!
 
Ik heb nog eens rondgevraagd en een vriend van mij zei dit over beide pc's:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje : Systeem heeft een ssd board. De videokaart en processor is geen optimale combi.

Voor het systeem met de Radeon kaart: combi board/CPU/videokaart is optimaal.

Echter, volgens iemand anders is de azerty veel beter..

Ik heb werkelijk geen flauw idee hoe en wat. Ik heb uit jullie posts begrepen wat de verschillen zijn. De GTX videokaart is beter(veel beter?) dan de Radeon, maar de Radeon pc heeft een betere harde schijf.
Ik begrijp dat jullie geen keuze voor mij willen maken, maar ik heb zelf werkelijk geen flauw idee welke ik moet kizen. Daarom vind ik de post van Granitk7 ook lastig, ik weet niet wat hij heeft veranderd en waarom het duurder is geworden. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij mijn keuze.

Iniedergeval, al heel erg bedankt!
 
Zoals je in de link die ik plaatste kunt zien is de Nvida based kaart een slag beter dan de AMD kaart. Dus niet véél en veel beter, maar 2 slagen beter.

Daarnaast zie ik even het verband tussen een ongelukkige combi van processor en videokaart niet. Ik zou het waarderen als die vriend van jou zélf hier in het topic online komt, ik ben best wel benieuwd naar zijn argumentatie hieromtrent.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt gast0225, voor je reactie!

Als de videokaart maar ietsje beter is, neig ik zelf naar de pc met de Radeon kaart, die heeft meteen een ssd.

Over de argumentatie zal ik navraag doen.
 
Kijk vooral ook even hier : Klik

5 tot 17% verschil in de diverse waardes. Het is dus een kwestie van budget, voorkeur en overige systeemcomponenten waar de voorkeur naar uit gaat.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan