• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hulp met formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

petermeijerink

Verenigingslid
Lid geworden
16 sep 2013
Berichten
46
Geachte forum,

Ik had al een vraag geplaatst en uw oplossing werkte perfect. Nu is er het een en ander gewijzigd waardoor de formule niet meer werkt. Ik hoop dat u mij weer kunt helpen met de nieuwe formule.
In blad 1 spelrooster in kolom c (deelnemer), d (team captain) en c (rooster) moeten de namen komen van de deelnemer, team captain en rooster welke in blad 2 staan (roosterdeelnemer + spelnummer). zie voorbeeld

Alvast bedankt
Groet
Peter
 

Bijlagen

  • spelinhoud versie2.xlsx
    419,2 KB · Weergaven: 25
Omdat je nu op 2 waarden zoekt, moet je INDEX gebruiken i.c.m. VERGELIJKEN. Deze oplossing kun je voor meerdere criteria gebruiken, dus je kunt er nog vrij makkelijk een 3e voorwaarde bijplakken. Kijk maar eens. De formule is een Matrix formule, dus als je hem bewerkt dan afsluiten met <Ctrl>+<SHift>+<Enter>.
 

Bijlagen

  • spelinhoud versie2.xlsx
    723,7 KB · Weergaven: 26
Dank voor de reactie! Hoe moet ik die formule maken? Ik weet niet hoe " index "en"vergelijken" werkt
 
Ik was te snel met mijn vorige reactie. Het is opgelost. Heel erg bedankt voor de hulp.

Vriendelijke groet
Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan