• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp met Vert.zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ghoek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jan 2015
Berichten
2
Beste,

Ik ben samen met mijn 5 collega,s verantwoordelijk voor de verkoop van bloemen.
Graag zou ik een bestellijst willen hebben waar de chauffeur d.m.v debiteur code,s een regel krijgt wat hij die dag aan bloemen gaat brengen bij de klant.
Nu heb ik al de lay-out gemaakt alleen kom ik er niet uit hoe ik de waardes kan opslaan zodat een andere chauffeur die de zelfde klant gaat bevoorraden ook ziet wat zijn collega al gebracht heeft.
Kortom de bestellijst werkt al naar behoren alleen wil ik een soort virtuele opslag van de waardes die al ingevuld zijn en dat hij die ook optelt zodra een andere chauffeur daar die dag ook komt.

Graag jullie hulp, ik kom er niet meer uit.:(

Heb al gedacht aan een andere tabblad aanmaken waar hij d.m.v automatische macro de boel opslaat.
Als ik een vert.zoeken gebruikt krijg ik een kringverwijzing.

Ben hier al dagen met bezig en heb het internet al afgestruind.

Groet Gert
Hieronder mijn bestand.

Bekijk bijlage Orgineel vraag internet.xlsm
 
Heb een extra blad gemaakt 'Algemeen' dit wordt bijgewerkt bij activeren van het werkblad 'Algemeen'
 

Bijlagen

  • Orgineel vraag internet.rar
    64,2 KB · Weergaven: 19
Bedankt Cobbe voor je reactie.

Het is een begin maar nog niet helemaal wat ik zoek.
Wat er nu gebeurd is dat hij een exacte kopie maakt van elke rit.
Het moet echter zo zijn dat hij dan ook de resultaten bij de juiste Debiteur code zet
Voorbeeld: als bij Rit1, Debiteur code Test1, Op maandag 10, staat hij dit dan ook op Tabblad Algemeen in de zelfde debiteur regel moet plaatsen. :)

En als het mogelijk is dat er hier gelijk een optelsom van gemaakt wordt.
Voorbeeld: Rit2, Debiteur code Test1, Op maandag 20, hier dan een optelsom van maakt als resultaat 30 geeft.
Tevens moet er hier dan ook staan dat er die dag al 10 zijn geleverd.

Met dat VBA had ik nog niet eerder gewerkt, erg gaaf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan