• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp nodig met filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Afstudeerhulp

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2018
Berichten
6
Goedemiddag,

Zoals zichtbaar in toegevoegde bijlage heb ik in kolom b t/m d een tabel met gegevens.

In kolom A staan de cijfers (7,5,1 en 13), welke ik wil filteren in kolom B zonder dat de overige cijfers er tussen staan..

Handmatig kan ik deze gegevens filteren maar dit is een voorbeeld. Voor mij afstudeeropdracht gaat het om ruim 2.000 cijfers in kolom A, waarbij er in kolom B 200.000 cijfers staan. Dit is handmatig natuurlijk een enorme opgave.

Is er iemand met een idee of oplossing.

Alvast bedankt


Filter probleem.png
 
Ik snap niet wat je nu wilt.

Bedoel je dat je alleen de gegevens in Kolom B wilt zien die in kolom A staan? Oftewel kolom B:D zijn jouw gegevens en in kolom A staan jouw zoekcriteria?

Edit:
Zo te zien (aan de hand van het plaatje) heb je een voorbeeldbestandje gemaakt, als je die ook plaatst zou het helemaal mooi zijn;)
 
Je wilt dus kolom B tegelijkertijd filteren op de waarden 7,5,1 en 13 begrijp ik? Waarom zet je die dan niet gewoon aan in het filter, en de rest uit?

Of moet er echt een aparte lijst komen met ALLEEN die waarden.
 

Bijlagen

  • Voorbeeldbestand (AC).xlsx
    10,2 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels het excel bestand toegevoegd.

Voor deze 4 cijfers (1,4,7,13) zou het makkelijk zijn om ze te filteren in kolom B.

In het echte bestand gaat het echter niet of 4 cijfers in kolom A maar om ruim 2000 en heeft kolom B ruim 200.000 cijfers.
 
Daar is het geavanceerde filter voor uitgevonden.
 

Bijlagen

  • Voorbeeldbestand (AC).xlsx
    9,8 KB · Weergaven: 36
Hierbij ook nog een formule-variant, die echter bij 200.000 regels en 2.000 zoekparameters wel eens traag kan worden...

S.v.p. bereik in de formules zelf aanpassen aan de eigen situatie.

Let op: het betreft matrixfuncties, d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter na invoeren/wijzigen/doorvoeren.
 

Bijlagen

  • Voorbeeldbestand 2 (AC).xlsx
    11,6 KB · Weergaven: 35
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan