• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink Centreren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sebastiaanb

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2011
Berichten
11
Hallo,

ik ben bezig met een project in excel waarbij ik veel hyperlinks gebruik
deze linken door naar tabellen op een tabblad ernaast.
Dit werkt prima, alleen als je de hyperlink klikt word de cel waarnaar hij je toe brengt onderin het scherm getoont, is het mogelijk deze te centreren in het midden van het scherm
Dus dat als ik een hyperlink maak naar "A312" deze dan ook in het midden van het beeld komt in plaats van onderin?

Alvast bedankt
Sebastiaan
 
Sebastiaan,

Allereerst welkom op dit forum.

Verhoog je hyperlink met 20, dus naar 312 wordt naar 332 en 312 staat in het midden.
 
Beste Rob,
Bedankt voor je reactie
Dit klopt inderdaad als ik bovenin het tablad zit met het tabel dan kom ik inderdaad in het midden uit, maar als ik onderin het tablad zit (onder A312) dus en ik ga terug naar het tablad met de hyperlinks klik me hyperlink dan zie ik A332 Boven in me scherm, en heb ik hetzelfde probleem maar dan andersom.
Ik heb dit al geprobereerd ook heb ik geprobeerd 20 cellen naar boven en beneden te doen dus (A292:A332) maar nogsteeds kom ik op hetzelfde probleem uit.
 
Sebastiaan,

Kun je een voorbeeldje plaatsen?
 
Sebastiaan,

Ik heb onder iedere tabel een retourlink geplaatst en dan gaat het goed. Misschien niet ideaal, maar werkbaar.
 

Bijlagen

  • link.xlsx
    13,1 KB · Weergaven: 17
Maar dit lost mijn probleem nog niet op, mijn probleem is: als je net bij tabel 4 heb gekeken, en nu ga je TERUG naar het andere tablad, en nu moet je bij tabel 2 wezen, dat brengt de hyperlink je niet op de goede plek. Omdat hij vanaf tabel 4 omhoog scrolls naar tabel 2, maar hij stopt bij de onderkant, alleen als je bijvoorbeeld bij tabel 2 ben geweest, en dan wil je naar tabel 4, dan werkt hij WEL! Dus het enige wat ik wil weten, is er echt geen optie om het scherm te centreren?
 
ls je 'verplicht' terugkeert via de link onder de tabel en niet via de tab gaat het bij mij goed.
 
Probeer dit bestand eens. Het is gemaakt voor ik je voobeeld gezien had, dus je tabellen zitten er niet in, maar het principe is hetzelfde.
 

Bijlagen

  • Centeren.xls
    22,5 KB · Weergaven: 24
Ook als je zorgt dat hij tabladen naar boven moet scrollen? is er geen optie dat als je op die terug klikt dat hij automatisch weer bovenaan de tabellen tablad staat?
 
Probeer dit bestand eens. Het is gemaakt voor ik je voobeeld gezien had, dus je tabellen zitten er niet in, maar het principe is hetzelfde.

Maar ook hierbij als je in de sheet 3 scrollt, en terugaat naar sheet 1, weer sheeth 3 klikt, komt hij ook niet gecentreerd terecht :S
 
Laatst bewerkt:
Ook als je zorgt dat hij tabladen naar boven moet scrollen? is er geen optie dat als je op die terug klikt dat hij automatisch weer bovenaan de tabellen tablad staat?
Kwestie van de hyperlink bewerken en het blad aanpassen
 
en terugaat naar sheet 1, weer sheeth 3 klikt,
Indien je van Sheet 1 naar Sheet 3 gaat zonder de link te gebruiken (waarom?) dan kan Excel niet weten waar op Sheet 3 je wil terechtkomen, en kan dus ook nergens op centeren.
 
Indien je van Sheet 1 naar Sheet 3 gaat zonder de link te gebruiken (waarom?) dan kan Excel niet weten waar op Sheet 3 je wil terechtkomen, en kan dus ook nergens op centeren.

Oke doe dit:
Open de file:
Klik op de hyperlink "Sheeth 3" hierzo staat dus het tabel waar je moet wezen.
Maar je moet nu dus op een ander tabel in sheeth 3 wezen dus je gaat terug naar sheeth 1, wat daar staan alle hyperlinks en kan je makelijk een tabel kiezen. Nu ga je naar het volgende tabel (er is geen andere hyperlink in het voorbeeld) maar zo wel dan komt hij niet meer goed terecht, probeer maar bij het voorbeeld dat ik heb gemaakt!
Dat is dus mijn probleem! Ik vind het lastig uitleggen door zo te typen, als ik niet duidelijk ben zeg het even :p
 
In bijlage: de macro in jouw bestand gekopieerd. Doet dit wat je wil?
 

Bijlagen

  • Centeren(2).xls
    41 KB · Weergaven: 24
Oke doe dit eens stap voor stap mischien begrijp je dan wat er fout gaat:
Open "Centreren(2)"
Klik bij de hyperlinks "Tabel 4" aan
Ga nu terug naar het tablad "Hyperlinks"
Nu wil je bij "Tabel 2" wezen, klik deze aan bij de hyperlinks.

Nu staat je scherm fout, zodra hij tabelen omhoog moet gaan omdat de cel waaraan hij gelinkt staat onderin de tabel staat, zie je ook alleen de onderkant van de tabel, als je van BOVENAF komt dan werkt het wel, ben ik nu wat duidelijker?
 
En als je de pagina-indeling eens omzet naar normaal. Dan zie ik namelijk niets ongewoons.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan