• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hyperlinks automatisch aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackdragon1985

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2010
Berichten
8
Ik zit met een probleem, en hoop dat jullie mij een handje opweg kunnen helpen.

Ik heb een excel sheet. daarin staan gegevens: naam, tijd, ruimte en dag.
deze info laat ik samenvoegen in 1 cel. dat werkt allemaal perfect.
vervolgens maak ik daar dmv een macro een .bat bestand van om er mapjes van te maken. tot zover loopt alles perfect.
deze mappen worden vervolgens in een intern netwerk op verschillende pc's geplaatst, zodat daar uiteindelijk presentaties in komen.

nu wilde ik in excel een extra cel daarbij voegen met een hyperlink naar deze map. maar om dit voor 100 tot soms zelfs 400 mappen te doen is onbegonnen werk.

wat ik nu wilde doen is het volgende: de hyperlink zover voorbereiden dat de volledige map naam al in de hyperlink staat. en dan dmv. een macro te laten zoeken in het netwerk naar de juiste Path. en dit dan automatisch in rij M zetten (waar nu PATH staat)

info over netwerk: Pc's krijgen altijd de naam van de ruimte (bijv. A1,A2,01,02 etc.) en de map die wordt aangemaakt krijgt dezelfde naam en staat altijd op C:\



maar de vraag nu: is dit mogelijk en kan iemand mij hiermee opweg helpen.

BVD.

bijgevoegd het excel bestand.
 

Bijlagen

  • Sprekerslijst_TEST_2.03.xlsm
    68,9 KB · Weergaven: 61
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan