IIS hoe instaleren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pyreen

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2010
Berichten
53
Hoi allemaal,

Ik ben net geadviseerd om IIS te gebruiken om mijn oude PC om te zetten naar een webserver voor kleine websites.

Maar is het de bedoeling om alles te verwijderen tot aan de boot of moet je het op de huidige besturingssysteem ( Windows 7 ) installeren?
En heeft iemand ervaring met IIS, zo ja ik zal er graag een kleine feedback van willen.

- Pyreen
 
Ik ben zelf gaan kijken hoe ik een locale website op kan zetten. Om IIS te activeren ga je naar configuratiescherm > programmas > windows onderdelen in of uitschakelen. Hier kun je IIS inschakelen. Voor informatie over hoe je je eerste website online zet kun je hier kijken http://support.microsoft.com/kb/323972. Let wel op dat je een goede poort configuratie in je router hebt. Als de poortconfiguratie al goed is moet je nog rekening houden met de beveiliging van je server. Dit is de reden waarom ik mijn site voor het www laat hosten. Voor de gevorderde computer gebruiker is het dan wel leuk om een lokale server op te zetten voor media streaming en/of een locale website. De keuze is dus aan jou wat je ermee wilt gaan doen.

mvg
Corstian
 
Bedankt voor je reactie!
Gisteravond heb ik mijzelf ook even in de Chatbox geinformeerd.
Hier werd gezegd dat ik het beste Debian kan gebruiken.

- Pyreen
 
Ben je van plan om php scripts te gebruiken, gewoon plain html of asp.NET apps?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan