• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ik weet iets van Excel, maar dit lukt me niet. wie kan helpen?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenterstege

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 okt 2013
Berichten
1
Ik heb een formule nodig. Hij lijkt heel simpel, maar... WHAA... ik krijg het niet voor elkaar....

Dit is het probleem:

Ik heb een verkoop marge van 25% tov kostprijs.
Verkoop: € 100.000,00 125,00%
Kostprijs: € 80.000,00 100%
Marge: € 20.000,00 25,00%

Ik moet die 25% verdelen over 2 personen. Dit moet worden uitgevoerd als volgt. we verdelen de 25% in 25 "plakjes":
a, De eerste plak is 2,25 en is voor voor de meneer X
b. Het tweede schijfje is 15,00 en is voor voor de meneer Y
c. De Derde Slice is 2,75 en is voor voor de meneer X

dit verdeeld 20 van de 25 over de 2 personen. Nog 5% marge blijft

De laatste 5 wordt verdeeld als volgt:
d. 85% voor MR Y
e. 15% voor MR X

Dus in dit geval:
MR X € 4.600,00
MR Y € 15.400,00
SOM € 20.000,00

Het lastige deel is wanneer de marge is minder dan 20%. dan kan plak 1 volledig maar "plak 2" maar voor een deel worden uitbetaald en is het resultaat:
MR X € 1.800,00
MR Y € 4.200,00
SOM € 6.000,00

Ik krijg dit maar niet n een formule. wie kan me HELPEN!!

BVD
 

Bijlagen

  • Example Jeroen.xlsx
    5,7 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
Jeroen,

Ziet er uit als huiswerk ?

Wat heb je zelf al bedacht ?
Kan je dat in een voorbeeldbestandje laten zien ?
 
Jeroen,
ik begrijp niet hoe je aan die getallen komt.
in je eerste voorbeeld die van 125% winst als je alles optelt kom ik 50€ te kort. 185+265=450 dit zou moeten 500 zijn
in je 2é voorbeeld die van 14% als je dit samentelt kom je 5€ te kort. 45 +230= 275 dit zou toch moeten 280 zijn namelijk 2000+2000*14%=2280
Dus zal je met bijkomende uitleg moeten komen en een voorbeeldbestand maken.
 
Jeroen,
Dit is mijn probleem. Je hebt te vraagstelling is nu totaal anders geformuleerd.Vorige keer was er sprake van ik maak iets en ik verkoop iets.
Nu ben je blijkbaar de verkoper?
Je haf al een voorbeeld met waarden die volgens mij niet niet juist zijn. Nu kom je met de zelfde vraag maar met andere waarden. ik voel mij niet genoodzaakt om terug je resultaten te controleren. Ik kan nergens zien hoe de afspraak is om de verdeling te maken als de winstmarge < is dan 20%. dit moest toch besproken zijn geweest als verkoper?
Anders zou ik mij houden aan de eerste plak(2,25 is dit een percentage of een getal?) voor mr X.
en de rest voor meneer Y
 
Laatst bewerkt:
Jeroen ,
Sorry maar had je bijlage nog niet nagezien.
Maar de vraag blijft hoe is afgesproken wat als de 20% winstmarge niet is gehaald?
Anders zou ik mij houden aan de eerste plak(2,25 is dit een percentage of een getal?) voor mr X.
en de rest voor meneer Y zolang die niet de 15% overschrijd wat over is is dan nog voor Y
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan