• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ik worstel met een draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

pinobird

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2010
Berichten
22
Ik ben bezig met een draaitabel waar ik niet uit kom (zie bijlage).

Ik heb 4 vragen. Elke vraag heeft 6 mogelijke waarden (1 t/m 6). Als filter heb ik een directie (1 t/m 8).

In de draaitabel wil ik de vier vragen onder elkaar met daarchter het aantal keer dat een bepaalde waarde is gegeven. Dit moet uitgedrukt worden in het percentage van het totaal aantal antwoorden per vraag.

Ik heb dit gemaakt, maar krijg bij elke vraag dezelfde percentages. Ik weet bijna zeker dat dit komt door de kolomlabel. Hoe kan ik er voor zorgen dat e.e.a. wel juist wordt weergegeven?

Vast bedankt.

Hans
 

Bijlagen

  • draaitabeltest.xlsx
    39,9 KB · Weergaven: 22
Richard,

Bedankt voor je voorbeeld. Ik heb alleen even gekeken naar wat je in de datatabel aangepast hebt. Ik moet dit straks voor 60 vragen doen en een uitsplitsing naar nog meer (sub)organisatieonderdelen.

Ik heb het originele bestand ook bijgevoegd met enige anonimisering. Ik vraag me vooral af hoe je de omzetting gedaan hebt zoals in het bestand dat je gestuurd hebt.

Groeten,

Hans
 

Bijlagen

  • testbestanden groot.zip
    52,9 KB · Weergaven: 14
crossposting, op de andere site kon je blijkbaar het bestandje niet toevoegen.
Even de macro laten lopen op het blad van de draaitabel en een paar minuten wachten
 

Bijlagen

  • testbestand.zip
    72,5 KB · Weergaven: 22
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan