Image branden op schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pegasus1150

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2010
Berichten
6
L.S.,

Ik heb *.iso-bestanden gedownload en wil deze graag op een DVD branden zodat ik deze programma's kan installeren op mijn laptop. Het probleem is echter dat op het moment ik wil gaan branden, de DVD uitgeworpen wordt, en ik een pop-up krijg met de tekst dat "Disc at once" niet opgestart kan worden. Ik heb inmiddels verschillende brandprogramma's gebruikt en loop telkens tegen hetzelfde probleem aan. Uitgezonderd in Nero 10. Daar "dreigt" het programma te gaan branden, ware het niet dat Nero concludeert dat het te branden bestand groter is dan de DVD. De DVD is een Double Layer die zo'n 3 GB meer capaciteit heeft dan het bestand groot is. De brander is een Slymline DVD A DS8A1H ATA Device, welke in een origineel in mijn HP notebook zit gemonteerd en Double Layer DVD's zou moeten kunnen branden. Het uitwerpen gebeurt ook bij een bestand van slechts 1,5 GB, zelfs in Nero 10.

VRAAG:
Hoe kan ik het uitwerpen voorkomen en het branden laten doorgaan?
Moet ik bepaalde settings veranderen om te kunnen branden?
Hoe kan het programma een Double Layer DVD branden?

Graag uw advies.

Thank you very Dutch!

Ton
 
ook al imgburn geprobeerd? heb je deamon tols aan staan en disklock aan daarin?
 
Hallo Royb3,

Dank voor je reactie.

Imgburn heb ik uiteraard ook geprobeerd maar met hetzelfde resultaat; uitwerpen van de DVD. Deamon Tools heb ik nog nooit van gehoord. Of misschien nooit iets van gezien. Is dat een onderdeel van een brandprogramma?
 
-

daemontools is een soort virtuele dvd speler, die bestanden kan openen en zogenaamd de cd/dvd kan opstarten en installeren. zo hoef je hem niet eerst te branden maar kun je hem rechtstreeks openen/installeren
 
Dank u, jkamphuis,

Ga ik dat eerst ook nog eens proberen.

Ik laat nog iets weten.

Ton
 
Hallo jkamphuis,

Ik heb Deamon Tools gedownload, en vervolgens ook Astroburn. En................ het lijkt te weken. De *.iso-bestanden worden keurig uitgepakt naar een locatie van mijn keuze. Als ik na extractie de map open, zie ik een Setup welke inderdaad het programma op mijn notebook installeert.

Dank voor uw hulp!:thumb:

Ton
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan