• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

index, kleinste, rij (voorgesteld antwoord kan ik nog niet toepassen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

mstrik77

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Berichten
12
Hoi, zie bijlage voor mijn vraag.

wanneer ik hiernaast product a intik moet de actuele inkoopprijs genomen worden, dus waar ze nog niet (allemaal) van verkocht zijn
dus van product b moet de prijs 1,83 zijn. Van product a moet de prijs 1,29 worden genomen. Vervolgens moet omdat 1,29 al helemaal verkocht is, op regel 20 prijs 1,89 worden getoond. Etc.
De eerste daarna volgende moet kijken naar de prijs van 1,89 want daar zijn er immers 5
Bekijk bijlage inkoopprijzen1.xlsx
 
Helaas begrijp ik niet veel van het verhaaltje in het bestand.

In A4 en afsluiten als matrix, daarna doorvoeren.

Code:
=ALS.FOUT(INDEX('gewenste uitkomst'!$F$4:$F$9;KLEINSTE(ALS(('gewenste uitkomst'!$D$4:$D$9='gewenste uitkomst'!$A$2)*('gewenste uitkomst'!$G$4:$G$9<>'gewenste uitkomst'!$H$4:$H$9);RIJ($A$1:$A$6));RIJ()-3));"")
 
Ik dacht ook nog aan....
Code:
=ALS.FOUT(INDEX($F$4:$F$9;KLEINSTE(ALS(($D$4:$D$9=A18)*($G$4:$G$9<>$H$4:$H$9);RIJ($A$1:$A$6));AANTAL.ALS($A$18:A18;A18)));"")
...in E18 en verder naar onderen, maar het verhaaltje is mij niet duidelijk.
 
Hoi allemaal,
sorry voor de onduidelijkheid.
HSV had mij volgens mij in eerste instantie al een eind op weg geholpen, maar ik kwam er uiteindelijk in de opzet zoals ik wilde toch niet uit.
Hierbij nogmaals.

Het gaat om het volgende. (zie ook nieuwe bijlage)
Ik wil een zoveel mogelijk geïntegreerd bestand opzetten, zodat ik zo weinig mogelijk data hoef in te voeren.
In het overzicht inkoop staan de data, inkoopprijs, aantal inkoop en het aantal hiervan verkochte. De datum is verder niet relevant. Alles wordt op datum ingevuld, zowel het inkoop als verkoop overzicht
Het overzicht verkoop is waar het om gaat, wanneer daar het product (dat handmatig wordt ingevoerd) matcht met de producten in het overzicht inkoop, dan moet daar de eerste openstaande inkoopprijs worden ingevuld
Bijvoorbeeld product b wordt verkocht, dan dient daar niet de prijs van 1,83 te worden ingevuld (want daarvan is te zien in overzicht inkoop dat die al helemaal verkocht is), maar de prijs van 1,98
Wanneer product a wordt ingevuld, dan dient daar 1,29 neergezet te worden, omdat er nog 2 (zie regel 5) van beschikbaar zijn. Vervolgens zal ik het verkochte aantal daar op 2 zetten. Bij de volgende a wederom 1,29. Vervolgens zal het aantal op 3 worden gezet. voorkomt
Wanneer er daarna weer een product a in het overzicht verkoop terechtkomt, dan dient de prijs van 1,89 genomen te worden (regel 9). Daar staan er nu nog 5 van open. De aantallen worden fifo verkocht dus altijd staat de laatste inkoopaantallen nog open

Bekijk bijlage inkoopprijzen2.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Dit is geen klusje meer voor formules daar jij E4:E9 steeds handmatig aanpast.
De uitkomsten van de formules worden dan ook weer automatisch aangepast.
Hier een Vba oplossing.

Test het maar eens.
 

Bijlagen

  • inkoopprijzen2.xlsm
    17,8 KB · Weergaven: 30
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan