• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

INDEX - VERGELIJKEN (zoeken in verschillende tabbladen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

JCM

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2009
Berichten
1
Hoi allemaal,

ik zit met een lastige vraag. Ik werk momenteel met een databank waarin gegevens van personen staan. Deze personen hebben allemaal een unieke code. Nu had ik graag ook een zoekfunctie erin opgenomen.

Zoals jullie kunnen zien heb ik al een tabblad met zoeken gemaakt. Als je zoekt op Code is er geen enkel probleem (A5:D11).

Ik zou het ook graag mogelijk willen maken dat je op naam kan zoeken (A1:C3). In C3 zou de eigenlijke code moeten komen. Ik heb naam en voornaam genomen omdat er wel mensen zullen voorkomen die dezelfde achternaam hebben. Als je de code uit C3 dan bekomt, kan je ze in B5 invoeren. Een extra probleem is dat hij in alle jaren (tabbladen) moet zoeken.

Ik heb al geprobeerd met index vergelijken, verticaal zoeken... maar kom er voorlopig niet uit :).

Zie ik het te moeilijk, of heeft iemand een oplossing? Alvast bedankt voor de moeite.
 

Bijlagen

  • Databank.xls
    45,5 KB · Weergaven: 31
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan