• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Info uit database halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mit89

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2016
Berichten
40
Goedenavond allen,

Ik ben opzoek naar een manier om diverse info uit een database te halen.
Bijgaand treffen jullie een vb bestand.

In het eerste tabblad vinden jullie de input, deze zal hier telkens ingeplakt worden vanuit een extern systeem.
De input zal elke week cijfermatig anders zijn maar wel altijd deze layout hebben.

In blad2 treffen jullie een vb van wat ik zou willen. Het is de bedoeling dat alle data per unieke User ID op een apart tabblad onder elkaar verzameld wordt.
Ik heb het nu gedaan met en voorwaardelijke celverwijzing en e.e.a. vervolgens gefilterd op zich geeft dit het gewenste resultaat, maar omdat het enkele tientallen unieke users betreft gaat het filteren alsnog veel tijd kosten.

De insteek is dat er wekelijks andere data in het tabblad input geplakt kan worden en dat de rest van de gewenste data er per unieke user ID uit komt rollen.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Mvg

Tim
 

Bijlagen

  • TEST1.xlsx
    1,4 MB · Weergaven: 42
Goedemorgen heren,

Dank voor de snelle reacties ik gebruik excel 2010.

Mvg

Tim
 
Zet kopjes boven je gegevens (op 1 rij, rij 1!)
Kies invoegen, draaitabel
Selecteer de data (hele kolommen mag!)
Kies Finish
Sleep het userID veld naar het pagina filter
Sleep de andere velden naar her rij-filter
Stel "Design, Report Layout" in op Tabular view
Zet alle totalen uit
Kies nu Analyse, Options, View report filter pages en je krijgt per user een aparte pagina.
 
met een zoekscherm
 

Bijlagen

  • TEST1 (1).xlsm
    523,6 KB · Weergaven: 35
kleine macro:

Code:
Sub M_snb()
   with Sheet1
      .Columns(1).AdvancedFilter 2, , Sheet1.Cells(1, 20), -1
      sn = .Cells(1, 20).CurrentRegion
      .Cells(1, 20).CurrentRegion.Offset(1).ClearContents
   
    For j = 2 To UBound(sn)
      If Evaluate("not(isref(" & sn(j, 1) & "!A1))") Then Sheets.Add(, Sheets(Sheets.Count)).Name = sn(j, 1)
      .Cells(2, 20) = sn(j, 1)
      .Cells(1).CurrentRegion.AdvancedFilter 2, .Cells(1, 20).Resize(2), Sheets(Format(sn(j, 1))).Cells(1)
    Next
  End With
End Sub

Kies nu Analyse, Options, View report filter pages en je krijgt per user een aparte pagina.
Was dat maar waar....(E2010)
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond snb en Jack,

Dank voor jullie reacties.

Voor wat ik wil doen lijkt de oplossing van snb het best passend.

De macro lijkt bij mij alleen niet te werken de tabbladen worden per user id aangemaakt maar de informatie verschijnt niet, deze verdwijnt wel uit het tabblad input.
Daarnaast wil ik graag wat wijzigen doorvoeren (excuus voor het ongemak). Bijgaand treffen jullie een nieuw vb bestand.

Ik zal onderstaand e.e.a. nog even kort toelichten.

Stap 1. In het 1e tabblad "Input" zal de data geplakt worden exact zoals deze nu ook in het vb bestand staat;

Stap 2. De data behorende bij de user id's die op het 2e tabblad "Overview"staan wordt naar de betreffende tabbladen gekopieerd beginnend in A4. Deze tabbladen zijn gewoon vast en hoeven niet aangemaakt te worden voor user id 573054 is dit bv het 3e tabblad met nr 1.

Ik hoor graag van jullie.

Bij voorbaat dank !
 

Bijlagen

  • Test2.xlsx
    626,4 KB · Weergaven: 28
Snb: Wat bedoel je? Deze optie is al heel lang aanwezig in Excel. In ieder geval zowel in 2010 Als in 2016.
 
Goedemiddag allen,

Is er iemand die mij kan helpen met mijn vernieuwde vraag.

Jullie hulp wordt zeer gewaardeerd.


Mvg

Tim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan