• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Inhoud rijen gewist, maar aantal rijen blijft hetzelfde

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieterjank

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2014
Berichten
13
Ik zit met een document van 42.000 adresgegevens waarvan ik een hele hoop rijen (adhv bepaalde criteria) dien te verwijderen om met een 2.000-tal adressen over te blijven die iets toegestuurd krijgen.

Wanneer ik 40.000 rijen heb gewist en een spread sheet van 2.000 rijen overhoud, blijft het aantal rijen op 42.000 staan. Dit is heel lastig wanneer ik de schuifbalk probeer te gebruiken om naar boven of onder te gaan. Om dit op te lossen kopieer ik de 2.000 rijen naar een tweede blad en wis ik het oorspronkelijke blad.

Hier moet toch een andere manier voor zijn?

om de gegevens te wissen heb ik 'Inhoud wissen' en 'Verwijderen' geprobeerd
 
Rijen echt verwijderen kun je niet in Excel.
Maar als je ze verbergt, dan LIJKEN ze toch verwijderd?
 
Nadat de werkzaamheden hebt gedaan waardoor je 2000 rijen over hebt ga je naar regel 2001, kolom A. Druk op de toetscombinatie CTRL-SHIFT+End zodat alles vanaf rij 2001 is geselecteerd. Klik nu met rechts in de selectie, kies voor verwijderen en geeft aan dat de cellen naar boven moeten worden verplaatst. Sla het document op, sluit Excel af en open het document opnieuw.
 
Nadat de werkzaamheden hebt gedaan waardoor je 2000 rijen over hebt ga je naar regel 2001, kolom A. Druk op de toetscombinatie CTRL-SHIFT+End zodat alles vanaf rij 2001 is geselecteerd. Klik nu met rechts in de selectie, kies voor verwijderen en geeft aan dat de cellen naar boven moeten worden verplaatst. Sla het document op, sluit Excel af en open het document opnieuw.

thnx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan