Installatie USB Xubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erik98

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 sep 2014
Berichten
1.664
Hallo Mensen,

Vroeger stuurde ik regelmatig mensen een voorbereidde USB stick voor Xubuntu. Die prikte je in een PC en startte het ding op. Dan verliep de installatie automatisch.

Maar nu heb ik al weer een hele tijd parkinsonisme. Alleen al opnieuw op het Forum komen was al een hersentoer. Het is niet anders.

Nou wil ik een lief Dell laptopje op Xubuntu zetten om mijn foto's te bewerken. Kan iemand voor mij zo'n stickie maken en toesturen? Mag geld kosten. Zeg het maar.

Just Vecht
 
hoi Just,

Zoek je alleen een usb stick met daarop xubuntu die dan naar de eerste stap gaat van het installatie proces zodra je deze in de laptop steekt.
Of wil je het compleet volledig geinstalleerd hebben.
 
Hoi Puppie,

de eerste. Dan installeer ik daarmee Xubuntu op die hele laptop.

groet,

Just Vecht
 
Hoi Just,
stuur mij even een mailtje met daarin jouw prive gegevens dan stuur ik je een usb stick op met de nieuwste versie van xubuntu.

puppie @ helpmij.nl
 
Hoi Femke,

Bedankt voor je snelle reactie! Ik wist nog wel dat je hier ook heel actief was.

Ik ben benieuwd hoe het me zal vergaan in Xubuntu, Gimp en zo. We zien wel. Gelukkig heb ik het nodige neergepend in de handleidingen. Dat verhipte parkinson is blijvend, doe je verder niks aan.

Groet,

Just Vecht
 
en de stick is net via post.nl verzonden.
Nu maar kijken of ik het goed heb gedaan.
 
Die stick is er en ik heb hem in mijn Dell geprikt. Is nog een i5 ook zeg. Maar er gebeurt verder nog niks. Wat zou ik nu moeten doen?

groet,

Just
 
Wel opstarten zetten op de USB stick.

Het kan zijn dat je de secure boot moet uitzetten in de bios.

Dell: opstarten BIOS

Zo opent u het BIOS of de systeeminstellingen op een Dell computer:

Druk tegelijk op de F2 toets meerdere keren op het scherm met het Dell logo tijdens het opstarten.
Of druk op F12-toets toets meerdere keren op het scherm met het Dell logo tijdens het opstarten en selecteer BIOS Setup of System Setup in het menu.
 
Laatst bewerkt:
Mijn dochter komt zo trouwens een bakkie doen, dus ik heb hullup Yeah!

groet,

Just
 
Dat was het. De Xubuntu installatie is nu inmiddels volledig afgerond. Er staat me wel bij dat er nog een stel tips en trics was. Die was echt aan te raden dus ik ga op zoek. Jaja, als parkinson patient heb je nog het nodige te puzzelen ...
 
Gevonden in mijn eigen boekie, de tips van Pjotr.

En ik heb nog een vervolgprobleem. Een grote usb harde schijf aankoppelen geeft gedonder. Dat leest helemaal niet. En een 23 bits geheugen schijfje gaat nauwelijk beter. Wat is dat nou allemaal toch.

groet,

Just
 
Wat gebeurt er dan precies als je het wilt uitlezen?
Weet je welk bestandssysteem die opslagschijven zijn geformatteerd?
 
Geeft gedonder.....tja, daar kunnen wij niet veel mee. Jij ook niet.
Normaal kan Linux daar goed mee overweg.

Heb je alles wat je na installatie moet doen, al gedaan? Maak anders een screenshot als je die schijf aankoppelt.
 
Na een normale herstart vanavond ging het al een stuk beter. Ik ga al Pjotr Makkelijke Linux tips draaien en dan kom ik erop terug.

groet,

Just
 
Jammer, je loopt nu al zo lang mee hier; je weet hoe het werkt. En toch geef je geen antwoord op onze vragen en laat ons verder in het ongewis.
 
Hoi Femske. Ik heb twee WD WD Elements harde schijven. In het begin waren ze nauwelijks te lezen, maar nu gaat het al beter. Er staan wel voor vele jaren foto's op. Die Dell heeft maar twee usb poorten, maar inmiddels is er een Conceptronic USB verbindingsapparaatjee boven water gekomen. Die heeft USB extra poorten. We zien wel. Ik ben benieuwd. Het is voor mij met dat parkison zo moeijk de boel te beschrijven. Ik kom vaak niet verder in de bestandsstructuur.

groet,

Just
 
Hallo Mensen,

Ik heb in dit forum alles al afgezocht naar verbindingsproblemen maar dat leverde niets op. Nu heb ik de Conceptronic verbindings app aangekoppeld en een muis in één van de drie USB poorten en een 32 GB geheugenschijf van mijn6D Canon camera in de sd poort geschoven. Valt geen schermprint van te maken. Dan maar met mijn mobieltje, maar hoe plak ik dat plaatje dan weer hier??

groet,

Just
 
stuur mij die foto dan plaats ik het voor jou.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan