Installatie Windows 10 loopt vast

Taal zou niet moeten uitmaken. Lijkt er sterk op dat het een probleem met drivers is.

Als je nog Windows 10 drivers kunt vinden dan zou je die eerst moeten toevoegen aan je image, vooraleer je kunt installeren. Zie hier voor meer uitleg ->
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.
 
Ding is bijna 10 jaar oud. Er is dus een kans dat het niet gaat werken met Windows 10

Houd ook in het achterhoofd dat er toch iets niet helemaal lekker meer is met de hardware.
 
Het traag functioneren van Windows heeft toch niet met de capaciteit van een harde schijf te maken.
Dan zou verplaatsing van bestanden/documenten/foto's etc. naar een externe harde schijf het probleem al moeten oplossen.
Al eens ccleaner gebruikt ?
 
Zal het daar niet aan liggen.

Was die 500GB schijf nieuw? zo niet, eerst alle partities verwijderd in de geavanceerde schijfopties en Windows zelf de schijf laten indelen?

Vreemd dat je helemaal geen foutcodes krijgt, wordt het zoeken naar de oorzaak.

Miss. heb je hier wat aan.

Als je iets niet weet is het nooit dom een vraag te stellen.
Maar ik kan me er niks bij voorstellen dat dat er iets mee te maken zou kunnen hebben.

Ding is bijna 10 jaar oud. Er is dus een kans dat het niet gaat werken met Windows 10

Houd ook in het achterhoofd dat er toch iets niet helemaal lekker meer is met de hardware.
OK het is 10 jaar oud, maar ik probeer het maar goed te krijgen hé ! dank voor reactie
 
De laptop schijnt langzaam te werken onder Windows 10. Is de schijf wel groot genoeg? Misschien is er in de BIOS nog wat te doen, zoals bij Security alles uitschakelen en bij Power settings de beveiliging van temperatuur en de S? energiebesparing methoden. De BIOS kan vaak ook apparaten uitschakelen, zoals camera en touch pad. De laatste is misschien een probleem voor Windows 10 en dan moet je eerst een muis aansluiten. Verder ook werken met een volle batterij. Installeer de basic Home versie van Windows 10. Wat zegt de driver pagina van dit model, over wat er beschikbaar is voor Windows 10?
 
Zal het daar niet aan liggen.

Was die 500GB schijf nieuw? zo niet, eerst alle partities verwijderd in de geavanceerde schijfopties en Windows zelf de schijf laten indelen?

Vreemd dat je helemaal geen foutcodes krijgt, wordt het zoeken naar de oorzaak.

Miss. heb je hier wat aan.
Hallo again,
na een nachtje rust, begin ik opnieuw met het installeren van Win 10 vanaf usb flash.
Hierbij photo van "waar wilt U windows installeren ?
Welke partities moeten weg ? geen ? behoud ik het zo ?
graag jullie hulp.
Ik ga het stap voor stap doen,
Dank bij voorbaat, fijne dag,
 

Bijlagen

  • lijst vaste schijven partities.jpg
    lijst vaste schijven partities.jpg
    403,7 KB · Weergaven: 8
Zet in de bios eerst de boel op CSM of legacy en start de boel weer op, die MSR partitie is voor GPT stations en is helemaal niet nodig voor een MBR systeem.

Na een reboot en die geavanceerde schijfopties alle partities verwijderen en doorgaan, Windows zal zelf de schijf indelen.
 
Zet in de bios eerst de boel op CSM of legacy en start de boel weer op, die MSR partitie is voor GPT stations en is helemaal niet nodig voor een MBR systeem.

Na een reboot en die geavanceerde schijfopties alle partities verwijderen en doorgaan, Windows zal zelf de schijf i

Hallo, dank voor reactie.
Ik heb nu volgend beeld niet toegewezen ruimte kan ik niet verwijderen. Ik heb wel partitie voor systeem verwijderd.
 
als ik partitie 1 ook verwijder krijg ik
Niet toegewezen ruimte van station O 465.8 GB

In Bios Uefi Boot of Csm boot ? Bios is niet zoals bij mijn HP laptop
 

Bijlagen

  • partitie 4.jpg
    partitie 4.jpg
    256,7 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:
Dat is goed, volgende kiezen.
Windows zal zelf de schijf indelen.

In de bios/uefi op CSM zetten eerst, dan USB stick weer opstarten.
 
Dat is goed, volgende kiezen.
Windows zal zelf de schijf indelen.

In de bios/uefi op CSM zetten eerst, dan USB stick weer opstarten.
Dank voor je hulp hoor ! heb installatie terug gelanceerd vanaf usb flash ! op hoop van zege;
Indien het nu nog blokkeert op 66% denk ik dat hij de venster gaat uitvliegen ...... Ik doe het om iemand te helpen, maar ondertussen al veel tijd verspeeld. Ik hou je op de hoogte ! Dikke merci ...
........... Apparaten voorbereiden stopt op 100 %. Wacht ik af aub ? radje draait niet,
 
Laatst bewerkt:
Laat 'm wegbrengen naar een PC boer of schaf een nieuwere aan?

Je kunt erop Googelen maar een antwoord heb ik niet gevonden.
 
Als het nu niet werkt, dan denk ik dat er een hardware probleem speelt.
Anders moet je even kijken wat de Windows Setup log te melden heeft. Deze staat als het goed is in de /tmp map.
 
Laat 'm wegbrengen naar een PC boer of schaf een nieuwere aan?

Je kunt erop Googelen maar een antwoord heb ik niet gevonden.
Wel ik heb er nu juist een Win 8.1 opgezet ; het werkt !!!!!! dat is toch al iets ! nu zien dat alle hardware goed werkt, en dan upgraden naar 10. Moet driver nog vinden voor "internet verbinden" komt wel goed ! Veel dank aan iedereen. Fijne namiddag ..
 
Terug
Bovenaan Onderaan