Instellen account in Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rolf Veenhuizen

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Berichten
85
Ik het al jaren zonder problemen meerdere mailaccounts ingesteld in outlook die allemaal in Postvak in binnen komen en waarmee ik vanaf verschillende accounts mails kan versturen.
Enige tijd geleden begon mijn account van online problemen te geven (haalt geen mail binnen en verzend niet). Ik heb de account verwijderd en opnieuw ingesteld. Als ik het automatisch in stel geeft hij een fout melding bij het contact maken met de server (maar verbinding is goed en ook bij online zijn geen problemen) Webmail werkt namelijk prima. Ben geen expert dus alles suggesties zijn welkom. Alvast bedankt!
 
Goedeavond Rolf,

Ik neem aan dat het gaat om een POP/IMAP account. Wat belangrijk is, is dat de inkomende mailserver in combinatie met het gebruikersnaam en wachtwoord goed klopt. Voor het verzenden van de mail kan je de uitgande mailserver van je ISP(Internet Service Provider) gebruiken. Zie hier een lijst van uitgaande mailservers van providers: http://www.martienvandijk.nl/smtp-servers/

Wat voor foutmelding krijg je precies?
 
Onderstaand mijn instellingen, dus ik denk dat de POP/IMAP instellingen goed zouden moeten zijn toch?
Als ik nu test geeft hij een melding dat hij zich niet kan aanmelden bij de inkomende email (POP3)

email.jpg
 
Helaas geen verschil ...

Bedankt voor de link, wellicht dat ik een foute gebruikersnaam gebruik. Ik zal eens kijken of ik een andere gebruikersnaam kan vinden die ik dan ontvangen zou moeten hebben.

Bedankt in ieder geval. Ik kom er op terug of ik verder ben gekomen.
 
Je kan wel inloggen in je webmail lees ik in ke eerste bericht. De gebruikersnaM die je gebruikt voor je webmail moet je ook gebruiken bij je mailinstellingen. Jouw mailprogramma moet tenslotte ook inloggen op de mailserver en gebruikt hetzelfde gebruikersnaam en wachtwoord combinatie.
 
Klopt, ik kan zonder problemen bij mijn webmail komen, maar met dezelfde gegevens lukt het niet via Outlook.
 
Wat is de precieze melding die je krijgt? Wil je daar een screenshot van maken? Wat is jouw mailadres? Kan ik nagaan wat jouw ingaande mailserver is.
 
Zo ziet het eruit als ik een test doe, opvallend genoeg krijg ik in mijn webmail wel elke keer een mail (testbericht) van Microsoft Office Outlook.
Mailadres is te zien in het screenshot.

email2.jpg
 
Bedankt! De inkomende mailserver klopt dus niet, dit moet pop.online.nl zijn. Wil je dit even testen?
 
Van de inkomende server gaf ik ook reeds aan, kwam een antwoord op terug dat het ook niet werkte. Vreemd want betreft de inkomende mailserver adres staat overal "Pop" in plaats van "Pop3".:confused:
 
Crash toch heb na jou advies echt de '3' verwijderd... (Als ik de account opnieuw probeer te installeren plaatst Outlook automatisch pop3 in het betreffende vak.)

email3.jpg
 
Nee, die POP3 wordt enkel in het keuze vak gegeven, waar je ook voor IMAP de keuze kunt maken. Zo te zien blijft het mailserver adres wel staan. Daarbij geeft de melding aan "Beveiligde wachtwoord verificatie(SPA)". Haal dat vinkje daar eens weg en probeer het nog eens. Het vinkje onder "Wachtwoord onthouden".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan