Instellingen CPU clock

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Berichten
1.172
Hoi,
Ik heb hier een systeem staan met een athlon 64 3200+ en 2 maal 512mb DDR pc2700, het moederbord is een Gigabyte GA-K8NS.
Nu heb ik zojuist het bios geflasht en tijdens het opstarten komt er nu steeds te staan:

HT frequency ratio : [4x]
CPU clock : 200
K8 CPU clock ratio : auto

Die '200' staat zelfs dik gekleurd aangegeven.
Nu is mijn vraag of dit klopt want ik heb alle instellingen zoveel mogelijk op auto of default staan .

Nog een vraag:
Ik wil graag geheugen gaan vervangen en kan dit double sided geheugen worden?
Op dit moment is het nog single side.
 
Double sided geheugen zou geen extra voordeel geven lijkt me. Voor zover ik weet doet Single side hetzelfde als Double sided geheugen met dezelfde capaciteit.
Zet je FSB eens op 166mhz inplaats van de 200 die ie waarschijlijk nu staat.
 
Laatst bewerkt:
Maar die Athlon64 draait juist op 200mHz, die staat goed, denk dat je geheugen het niet aankan, maar die kun je, als het goed is, op 166 laten draaien, het is pc2700 geheugen, en die kun je misschien wel overclocken met de cas op 3, maar meestal niet.

PS, die kun je meestal instellen bij Advanced Bios Features met ctrl + F1 in te toetsen.
 
Laatst bewerkt:
Hmm, had even niet naar de specificatie van deze processor gekeken.:eek:
 
Is die 200 dan niet goed ?

Oh sorry zag het te laat, die 200 is dus wel okee.
Maar ik wil dat geheugen gaan vervangen door double sided, en nu is het single, ik vraag me af op dat bord het aankan want op de site van gigabyte is er niets over te vinden helaas.
Cas 2 of Cas 3, maakt dat nog veel verschil in snelheid uit ?
 
Laatst bewerkt:
Qua snelheid maakt die cas niet zoveel uit, pc3200, 400mHz in ddr, 200mHz dus, wel.
Maar single of double sided maakt vaak ook niet uit, de slots zijn meestal 2 banken, daar kunnen ze alle twee in, vandaar dat er geen melding van wordt gemaakt.
 
Begrijp ik nu iets verkeerd of....
De CAS maakt toch wel uit qua reactie tijd van het geheugen??:confused:
 
crash zei:
Begrijp ik nu iets verkeerd of....
De CAS maakt toch wel uit qua reactie tijd van het geheugen??:confused:

Nee, hoor, je begrijpt het prima, maar als je een benchmark draait, zit er niet zo veel verschil tussen, vroegha, met langzamer geheugen scheelde dat best wel, kijk maar eens naar b.v. dat ddr ll geheugen, die draaien op een nog veel hogere cas, maar door de hogere frequentie komen ze nu ongeveer op hetzelfde uit, wachten ddr lll, pc 12000.:evil:
 
Hmm, dan heeft die CAS dus allen nut voor de overklokker. Hoe lager die CAS, hoe meer je nog kunt rommelen met je geheugen met je overklok.:)
 
Lange Pier zei:
Qua snelheid maakt die cas niet zoveel uit, pc3200, 400mHz in ddr, 200mHz dus, wel.
Maar single of double sided maakt vaak ook niet uit, de slots zijn meestal 2 banken, daar kunnen ze alle twee in, vandaar dat er geen melding van wordt gemaakt.

Nou m'n bord kan 400 mHz qua geheugen aan, maar ik heb drie banken en hoe zit het dan?
 
Je hebt 3 geheugensloten met, denkelijk, 6 banken, eigenlijk het kunnen aansturen van 6 banken.

Hier een poging tot uitleg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan