Internet op Smart TV via lokaal netwerk

RobinC91

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mei 2024
Berichten
2
Goedendag,

Op het werk wordt een lokaal(intern) netwerk verspreid. Zowel via de kabel als via WiFi.
  • Via een smartphone kun je doormiddel van een gebruikersnaam en wachtwoord tijdens het inloggen op het Wifi netwerk toch internet verbinding krijgen. Het is geen website die tevoorschijn komt. Dit vul je gewoon in bij de instellingen
  • Op de computer kan je op internet komen via een special programma.
We willen graag ook internet op de Smart TV. Zowel via Wifi als via de kabel werkt dit helaas niet. Nergens kan een gebruikersnaam en wachtwoord worden ingevuld zoals bij een mobiele telefoon.
Dit hebben we geprobeerd via de Smart TV zelf met Android besturingssysteem en met een Apple TV kastje.
Het is niet mogelijk om een openbaar Wifi signaal uit te zenden.

Wat wel heeft gewerkt:
Mijn prive telefoon kan verbinding maken met de Wifi, hierna heb ik de hotspot aangezet. Vervolgens zend mijn telefoon een hotspot signaal uit en maakt gebruik van de Wifi voor de data. Mijn 4G wordt hiervoor niet gebruikt. Dit werkt vreemd genoeg alleen maar met mijn eigen Huawei telefoon. Andere telefoons hebben daarvoor mobiele data nodig.

Heeft iemand een idee wat wij kunnen doen om de TV met internet te verbinden. Zonder mijn prive huawei te gebruiken ;)

Groet
 
Hallo RobinC91,

Dit is eigenlijk iets voor jullie IT afdeling en raad je met klem aan dit pad te volgen.

De consequenties voor ongevraagde wijzigingen zijn voor je eigen rekening en met dit wetende moet je ook de consequenties aanvaarden als je het toch zelf doorzet.

Ongeautoriseerde wijzingen aan het bedrijfsnetwerk kunnen ook de beveiliging van het netwerk in het geding brengen wat grote consequenties voor het bedrijf kan hebben!


Het Wi-Fi op je werk lijkt met Radius te zijn geconfigureerd. Waarschijnlijk moet je met je bedrijfsaccount inloggen.

Er zijn in dit geval veel scenario's mogelijk :
  • Firewall configuratie, zoals MAC filtering. Bv. jouw device staat op de whitelist en andere geteste devices niet.
  • Radius configuratie, zoals alleen na authenticatie met bedrijfsgegevens.
  • DHCP configuratie, zoals geen default gateway bij ongeautoriseerde devices.
  • Wi-Fi controller.
  • Maar ook bv. als de gebruikte bekabelde verbinding niet is aangesloten op het netwerk.
  • ...
  • ...
Zonder enig inzicht in de bedrijfsomgeving is het gissen waar het op vast loopt. Verders zal ik dit werkend krijgen, maar heb zwaarwegende etische bezwaren deze te delen.
 
Iets voor de IT afdeling. Zij kunnen e.e.a. zodanig aanpassen dat het wel werkt. TV zal geen ondersteuning hebben voor Radius, dus dat gaat ook niet lukken.

Er zijn niet veel smartphones die met 2 Wifi netwerken overweg kunnen. Heeft te maken met het aantal antennes. Jij bent dus 1 van de weinigen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan