Internet switch of splitter

Hannes57

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2016
Berichten
173
Hallo Allemaal,
Ok, kogel door de kerk . Wij gaan, vrouw en ik, over van een totaal pakket van Caiway naar een gewoon pakket van Caiway met alleen een internet aansluiting, dus zonder een TV pakket.
Nu wil ik een vaste internet kabel aanleggen naar 1 slaapkamer en naar de hobbyruimte waar ik zit te prutsen aan schaalmodellen.
Wat heb ik nodig, een Splitter of een Switch? Kabel heb ik nog zat. Wat is het verschil tussen deze 2?

Gr. Han
 
Splitters zijn bedoeld voor telefonie een switch voor netwerken. Je hebt dus een switch nodig.
 
Of, als je router meerdere aansluitingen heeft, twee kabels trekken vanuit de router. Als dat kan natuurlijk. Heb je in ieder geval het beste signaal op de kamers.
 
Als je apparaten in verschillende kamers wilt aansluiten en mogelijk meerdere apparaten tegelijk wilt aansluiten, is een netwerkswitch een betere keuze. Je kunt je vaste internetkabel op de switch aansluiten en vervolgens je apparaten (zoals computers, modellen, enz.) op de switch aansluiten.
 
Splitters zijn bedoeld voor telefonie een switch voor netwerken. Je hebt dus een switch nodig.
Niet helemaal correct. Technisch is het mogelijk om een UTP te splitten naar twee aansluitingen. Moet je wel een beetje voor prutsen of de juiste koppelstukjes zien te verkrijgen. Nadeel is dat je dan i.p.v. 1Gb maximaal 100Mb per verbinding haalt. Maar het kan wel.
 
Klopt, maar daar heeft de gemiddelde gebruiker niets aan.
 
Maar ik kan van hieruit niet inschatten of het een gemiddelde gebruiker is.
 
Als je meer dan twee apparaten wilt aansluiten, heb je een netwerkswitch nodig.
 
Dat is inderdaad het beste en hoeft niet duur te zijn.
Zelf kort geleden deze gekocht voor € 17,90 ter vervanging van een switch met een defecte poort:
Werkt prima.
 
  • Leuk
Waarderingen: Aar
Word het een switch dan zou ik voor de zekerheid voor een switch met IGMP snooping gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan