• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invulvelden plakken onder het juiste nummer in de tabel(header)

Status
Niet open voor verdere reacties.

gjanus

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2008
Berichten
106
Hallo,

Ik heb hier een "scenario" bestandje.

Ik zou graag willen dat met bijvoorbeeld een opslaan knop de gegevens D3:E33 opgeslagen worden onder het juiste nummer van de tabel.
De ophaal knop (pijl in rondje) macro werkt reeds zoals bedoeld.

Tabel mag ook op andere pagina staan.


Het liefst zou ik er daarna een draaitabel overheen willen gooien. Twijfel of mijn tabel daarvoor wel de handigste format heeft..? Kan me indenken dat het makkelijker draaitabellen is als de tabel van boven naar beneden is dan van links naar rechts.

Zie evt ook blad 2 voor de vraag.

Kan iemand mij helpen?


Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • What if scenario.xlsm
    28,2 KB · Weergaven: 23
Kan me indenken dat het makkelijker draaitabellen is als de tabel van boven naar beneden is dan van links naar rechts.
Een tabel is alleen een tabel als je per rij één record hebt, en de kolommen als velden werken. In elke kolom dus hetzelfde type gegeven. Anders heb je namelijk geen tabel, en kun je dus ook geen goede overzichten maken met draaitabellen. Als de tabel klopt, kun je daarna vrijelijk stoeien met de indeling van die draaitabel. En dus ook de rijen en kolommen omwisselen. Als de basis maar goed is!
 
Ik heb even gekeken naar je bestandje, en de What If omschrijving is helemaal correct: het is één grote ramp. Zo kun je inderdaad geen tabel maken. Ik zou zeggen: begin opnieuw, maar maar er nu een fatsoenlijke tabel van waarbij je alle repeterende gegevens omzet naar een eigen kolom, zodat je één scenario in één rij kwijt kan. Wat je met de tabel in Kolom M en verder bedoelt: geen idee. Ik zie wat gegevens terugkomen die je letterlijk hebt gekopieerd uit kolom C, maar daarnaast wat kolommen met in kolom ) getallen die ook al in kolom E staan, maar wat je daarna doet: R6: 's', T7: "T", V8: "e" etc. Beats me!
En ik denk dat ik niet de enige ben die er geen 'Showcola' van kan maken :).
 
Haha klinkt bemoedigend. Dacht er nog wel een logica in te hebben. Mijn voorbeeld iets aangepast zodat het wellicht wat duidelijker is wat ik met het bestandje wil doen.
Het mooist is een goede tabel en daarover een draaitabel - maar wil scenario's combineren, daarna weer opslaan en weet niet of dat nou zo makkelijk is met draaitabellen (flexibiliteit).

* Toelichting kolom M tabel - deze is om de index formule te laten zoeken - deze waarden komen terug in kolom C (lichtgrijs).



Stel. Scenario 1
= Alleen meerwerk komt naar ons toe +
* Uitdichten
* opslaan (ofwel nu plakken in tabel)

Scenario 2
Kosten Afname door optreden kans +
* Uitdichten
* opslaan (ofwel nu plakken in tabel)

Scenario 3
Kosten Toename door risico -/-
* Uitdichten
* opslaan (ofwel nu plakken in tabel)

Dit zijn drie losse scenario's.

Nieuw scenario = combi van bovengenoemd.

Ik type in:
Cel E1 - nr 1 - = Haalt opbrengsten uit scenario 1
Cel A13 nr 3 - = Haalt kosten toename uit scenario 3
Cel A24 nr 2 - = Haalt kosten afname uit scenario 2

Opslaan in tabel onder scenario 4

Deze handeling in nieuw voorbeeld gedaan - type in cel e1 nr 1,2,3 of 4 en je ziet wat ik ongeveer zou willen zien. Kolommen d en e is niet alleen voor het invullen van nieuwe scenario's maar dus ook voor het snel raadplegen van de bestaande scenario's



Nu sla ik een scenario handmatig op - hier zou ik graag een macro voor hebben.

Na opslaan - druk vernieuw knop - Tik scenarionr in cel e1 - hij haalt de gegevens op. (dit ophalen werkt zoals gewenst).
 

Bijlagen

  • What if scenario ( met hopelijk iets duidelijker beeld van de bedoeling).xlsm
    29,8 KB · Weergaven: 14
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan