Ios: links in Outlook openen in Edge

Lutz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jan 2001
Berichten
2.782
Indien ik op mijn iPhone op een link in Outlook klik wordt deze link in
Edge geopend. Op internet wordt al een jaar erover gediscuteerd.
iPhone draait iOS 17.3.1

Op de iPad is dit probleem intussen oplosbaar, maar de iPad draait iPadOS.

Zelf heb ik op het internet geen oplossing gevonden. Grote kans dat die niet is.

Ik zie de volgende mogelijkheden om het probleem te verhelpen.

Ik gebruik twee verschillende email accounts en de ene draait in in Mail en de andere draait in Outlook. Gezien dat Outlook web based email is, kan ik een ander gratis mail app gebruiken.
Optie 2: ik vervang Edge door een ander gratis browser

Ben ik iets vergeten?
 
Wat is mijn beste optie? Outlook vervangen door een ander mail client, of Edge vervangen door een ander browser. Voor sommige toepassingen moet ik op de iPad van mijn werkgever Edge gebruiken. Dat is de redenen waarom ik hem ook op mijn prive telefoon heb.
 
Ik zie nog steeds geen probleem/vraag. Je hebt een link in een mail, en als je die aanklikt opent er een browser. Wat is het probleem dat moet worden aangepakt? Ik zie 'm niet...
 
Waarom zet je Edge op je iPhone/iPad als je het toch niet wil gebruiken? Gooi hem er dan weer af :). Standaard wordt als browser Safari gebruikt, dus als er geen Edge aanwezig is, zal ook Outlook weer terugvallen op Safari.
Niet dat het in mijn beleving veel uitmaakt welke browser je gebruikt; ik heb ze er allemaal op staan, en het maakt mij echt geen donder uit met welke browser een link wordt geopend. Als ik de inhoud maar correct zie :). Mensen die zich dáár druk om (kunnen) maken, moeten een geweldig leven hebben waarin ze de 'problemen' echt zelf moeten verzinnen :D.
 
(kun je wel veel emojis gebruiken, maar de toon is helaas toch niet prettig,,,?)
 
Zolang je geen probleem beschrijft waar we een oplossing voor kunnen zoeken, is er weinig anders wat ik kan bieden. Met of zonder emoticons, wat jij wilt. Hoe dan ook: als jouw werkgever op jouw privé telefoon Outlook en Edge voorschrijft, dan wel via een bedrijfsprofiel afdwingt, kun je weinig anders doen denk ik.
Al kun je, als je lang op een link drukt, uit het snelmenu de optie Deel... gebruiken om een andere browser te kiezen. Iets slomer, maar het werkt wel.
 
(kun je wel veel emojis gebruiken, maar de toon is helaas toch niet prettig,,,?)
En wie ben jij om mijn toon te bekritiseren? Opper moderator? En leg ook even uit wat TS precies aan jouw antwoord heeft, als je toch bezig bent.
 
Aan iedereen bedankt voor het meedenken. Ik heb alvast Edge verwijderd. Mails kan ik ook op de iPad van de zaak lezen.

Probleem opgelost.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan